آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۸
صفحه اول
۱

غفلت وزارت بهداشت از ساماندهی کمپ های ترک اعتیاد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس قانون ارائه مجوز برای فعالیت کمپ ها و نظارت برعملکرد این مراکز به عهده سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت قرار دارد، اما تاکنون بهزیستی بیشتر از وزارت بهداشت و درمان اقدامات لازم را برای ساماندهی کمپ ها انجام داده است.

به گزارش خانه ملت، همایون هاشمی با بیان این که توقف فعالیت کمپ های غیرمجاز با مشارکت سیستم قضایی امکان پذیر است، گفت: حوادث و اتفاقات بسیاری در کمپ های غیرمجاز رخ می دهد.

وی عنوان کرد: متاسفانه کمپ های غیرمجاز برای اخذ مجوز به سازمان مربوط مراجعه نکرده و اقدامات لازم را انجام نمی دهند، بنابراین یکی از نگرانی های حال حاضر در جامعه فعالیت کمپ های غیرمجازی است که در آنها اتفاقات و حوادثی نگران کننده رخ می دهد؛ بنابراین در گام اول باید شرایط را برای دریافت مجوز برای این گروه از کمپ ها فراهم کرد.

هاشمی با تاکید بر این که طی سنوات گذشته بهزیستی تلاش های بسیاری برای ساماندهی کمپ های ترک اعتیاد داشته، تصریح کرد: به طور حتم تعدادی از کمپ های ترک اعتیاد به دلیل رعایت نکردن ضوابط و قوانین لازم شرایط دریافت مجوز را ندارند، بنابراین برای جلوگیری از فعالیت آنها باید مقام قضایی وارد عمل شود؛ زیرا بهزیستی به تنهایی نمی تواند فعالیت برخی کمپ ها را متوقف کند.