آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۸
صفحه اول
۱

دور دنیا

دستگیری 49 نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با داعش

رسانه دولتی ترکیه گزارش داد، نیروهای امنیتی این کشور 49 نفر را به اتهام ارتباط با داعش دستگیر کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، برخی از این افراد در حال برنامه ریزی برای انجام حمله تروریستی در روز یکشنبه (امروز) که مصادف با روز جمهوری در ترکیه است، بوده اند.

براساس گزارش این خبرگزاری، مقامات ترکیه حکم بازداشت 55 نفر از مظنونین تروریستی مرتبط با داعش را که از اتباع کشورهای خارجی بوده اند، صادر کرده اند که از این تعداد 49 نفر از آنان دستگیر شده اند.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند، تاکنون 319 نفر در این کشور در پی حملات تروریستی انجام گرفته از سوی عناصر وابسته به داعش جان خود را از دست داده اند. / میزان

سقوط بالگرد ناتو در افغانستان 7 کشته و زخمی برجا گذاشت

سقوط یک فروند بالگرد متعلق به ناتو در ولایت «لوگر» در افغانستان به کشته شدن یک نیروی نظامی آمریکا و مجروح شدن شش نظامی دیگر منتهی شد.

به گزارش آناتولی، سرویس مطبوعاتی نیروهای بین المللی موسوم به «ماموریت حمایت قاطع» وابسته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یک فروند بالگرد متعلق به این نیروها نیمه شب جمعه در شهرستان «خروار» واقع در ولایت «لوگر» سقوط کرده است.

به گزارش رویترز، ناتو طی بیانیه ای درباره این حادثه اعلام کرد: سقوط این بالگرد به کشته شدن یک نیروی نظامی آمریکا و مجروح شدن شش نظامی دیگر منتهی شده است. / مهر

2 انفجار پایتخت سومالی را لرزاند

رسانه ها از دو انفجار بزرگ در موگادیشو، پایتخت سومالی خبر دادند.

به گزارش المیادین، انفجار نخست توسط یک خودروی بمبگذاری شده روی داد که یک فرد انتحاری این خودرو را در ورودی هتلی نزدیک کاخ ریاست جمهوری در پایتخت منفجر کرد.

پس از آن انفجار بزرگ دیگری موگادیشو را لرزاند. انفجار دوم در نزدیکی ساختمان قدیمی پارلمان روی داده است. رسانه ها از کشته شدن دست کم هشت نفر و مجروح شدن 15 نفر دیگر در این انفجارها خبر داده اند. / تسنیم