آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۰
صفحه آخر
۱۲

رکورد جدید ترامپ در منفوریت!

براساس جدیدترین نظرسنجی، میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پایین ترین سطح خود رسیده که در نوع خود رکوردی در تاریخ سیاست آمریکا برای یک رئیس جمهور بعد از 9 ماه از آغاز کارش محسوب می شود.

ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل اعلام کرده: براساس نظرسنجی مشترک انجام شده از سوی «ان بی سی نیوز»، «وال استریت ژورنال»، میزان محبوبیت دونالد ترامپ به پایین ترین سطح خود یعنی 38 درصد، رسیده است. در این نظرسنجی مشخص شد که تنها 38 درصد آمریکایی ها عملکرد ترامپ را تایید می کنند و 58 درصد دیگر عملکرد او را تایید نمی کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در این مقطع از ریاست جمهوری اش یعنی بعد از 9 ماه محبوبیتی 51 درصدی داشت و «بیل کلینتون»، رئیس جمهور اسبق نیز در همین مقطع از ریاست جمهوری خود میزان محبوبیت 47 درصدی داشته است.

میزان محبوبیت ترامپ از سپتامبر(شهریور) تاکنون پنج درصد کاهش یافته که به اعتقاد رسانه های آمریکایی بخشی از آن به دلیل روی گردانی دو چهره برجسته حزبش از او یعنی سناتور باب کورکر و سناتور جف فلیک بوده که هر دو تصمیم به عدم کاندیداتوری برای نمایندگی کنگره گرفته و مخالفتشان را با رفتارهای ترامپ اعلام کردند.

در عین حال قرار است به زودی اولین موارد اتهامی در پرونده تحقیقاتی مربوط به ارتباط ترامپ با روسیه اعلام و نخستین متهم دستگیر شود. در این نظرسنجی ترامپ میزانی از حمایت هایش در میان سفید پوست و رای دهندگان سفید پوست بدون مدرک تحصیلی را از دست داده و همچنین حمایت مستقل ها هم از او کاهش پیدا کرده است.

34 درصد مستقل ها هم گفته اند که با عملکرد ترامپ مخالف هستند و 57 درصد نیز عملکرد او را تایید کرده اند اما 89 درصد دموکرات ها عملکرد ترامپ را تایید نکرده و تنها هفت درصد از آنها آن را تایید کرده اند.