آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۰
صفحه آخر
۱۲

در پاسخ به تحریم های تازه آمریکا؛ نبیه بری: همه با حزب الله هستیم آمریکا ما را هم تحت تعقیب قرار دهد

رئیس پارلمان لبنان در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله گفته، «در لبنان همه با حزب الله همکاری می کنند.»

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان روز یکشنبه گفته تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله که کنگره قصد دارد آن را اعمال کند، چیز جدیدی نیست و همان تحریم های سابق است و در لبنان نیز همه با حزب الله همکاری می کنند.

فارس هم در این باره، به نقل از روزنامه الحیاة، نوشته «بری با بیان اینکه اختیاراتی که کنگره به رئیس جمهور آمریکا برای تعیین افراد جدید برای ورود به لیست تحریم حزب الله داده، همان اختیاراتی است که به رئیس جمهور پیشین این کشور داده شده بود گفت، حتی این بخش هم چیز جدیدی نیست.»

«بری» دلیل تمایل آمریکا برای تحریم حزب الله را «تمایل برخی نمایندگان آمریکایی در تلاش برای راضی کردن اسرائیل و لابی صهیونیستی در آمریکا» دانسته و درباره تاثیر تحریم های جدید آمریکا در همکاری طرف های مختلف در انتخابات پارلمان لبنان با حزب الله گفته: «آمریکایی ها باید همه ما را تحت تعقیب قرار بدهند چون همه طرف ها با حزب الله در پارلمان و دولت که حضور دارد، همکاری می کنند.» رئیس پارلمان لبنان همچنین با اشاره به انتخابات پارلمانی پیش رو اعلام کرده «این انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود.» انتخابات پارلمانی لبنان قرار است می 2018 (بهار سال آینده) برگزار شود.

از سوی دیگر، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تغییر در سیاست های عربستان در منطقه را شرط این حزب برای از سرگیری روابط با ریاض اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از «العهد»، «شیخ نعیم قاسم»، در گفت وگویی تلویزیونی تصریح کرد «روابط حزب الله با عربستان بسیار منفی است، اما این بدین معنا نیست که نمی تواند راهی برای رسیدن به تفاهم و امور مشترک وجود داشته باشد.»

وی همچنین تاکید کرد: «عربستان اقدام به رویارویی با خط و طرح مقاومت کرده و اظهارات منفی بیان می کنند. به یمن تجاوز می کنند و وارد جنگ بزرگی در یمن شده اند. امروز مشکل اصلی در منطقه همان عربستان است که سیاست و روشی متفاوت با کشورهای همسایه و خواسته های ملت های دیگر در منطقه دنبال می کند.»