آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۱
جامعه
۱۷

افزایش مرگ زنان معتاد

رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از افزایش مرگ ناشی از مصرف موادمخدر در زنان خبر داد و گفت: در شش ماه ابتدای امسال شاهد افزایش 5/8 درصدی مرگ ناشی از سوءمصرف در زنان بودیم.

محمدرضا قدیرزاده در گفت وگو با مهر افزود: طبق آمارها در این شش ماه 152فوت ناشی از مصرف مواد داشتیم که به نسبت سال های قبل که مرگ 1604 نفر بر اثر سوءمصرف ثبت شده بود، 4/8 درصد کاهش آمار مرگ و میر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، استان های تهران، فارس و اصفهان دارای بیشترین و گلستان، سمنان و بوشهر کمترین مرگ ناشی از مصرف مواد را داشته اند.

رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مواد روانگردان در کشور نیز گفت: در شش ماه نخست سال، تعداد فوتی های ناشی از مصرف مواد محرک و روانگردان 190 نفر بوده که نسبت به سال گذشته که تعداد 215 فوتی بوده، شاهد کاهش 11 درصدی مرگ ها بودیم که این کاهش شاید ناشی از کاهش مصرف در کل کشور باشد.

قدیرزاده درعین حال از افزایش آمار مرگ زنان ناشی از مصرف مواد در کشور خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال 166 فوت ناشی از مصرف در زنان رقم خورده که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 150 فوت بوده است، افزایشی 5/8 درصدی را نشان می دهد.