آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۱
جامعه
۱۷

کاهش 80 هزار تومانی هزینه های زائران اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به هزینه های پرداختی زائران اربعین حسینی برای روادید، بیمه و شرکت های کارگزاری گفت: این هزینه نسبت به روز های غیر اربعین حدود 80 هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین ذوالفقاری در دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: برای نمایندگان مجلس تبیین کردیم که چهار مولفه بیمه، دریافتی هلال احمر، شرکت های کارگزاری و روادید در مراسم اربعین نسبت به روزهای غیر اربعین حدود 80 هزار تومان کاهش یافته است. به گفته وی، این رقم در روزهای عادی 280 هزار تومان و در مراسم اربعین 200 هزار تومان است.

ذوالفقاری عنوان کرد: در این شرایط آنچه مورد انتظار عمومی است تعدیل کرایه حمل و نقل بویژه بلیت هواپیما با رعایت حقوق رانندگان و زائران و جلوگیری از شکل گیری بازار سیاه است. در این وضعیت دو کار وجود دارد؛ یکی نرخ گذاری است و دیگری کنترل و نظارت. وی ادامه داد: سپاه قول داد تعدادی خودرو در مرز خسروی در اختیار ستاد قرار دهد که اگر عراقی ها کار انتقال زائران را انجام ندادند، مشکلی پیش نیاید. ما در برخی بخش های اطلاع رسانی ضعیف هستیم و باعث شده است نتوانیم آن طور که باید و شاید افکار عمومی را مدیریت کنیم.