آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۱
سینما
۱۲
سینمای جهان

رکوردشکنی تازه کمپانی والت دیزنی

کیکاووس زیاری

با فروش 108 میلیون دلاری بین المللی «تور:راگناروک»، کمپانی والت دیزنی به یک فروش دور از تصور جهانی چهار میلیارد دلاری محصولات خود در سال جاری میلادی دست یافته است.

تازه ترین قسمت اکشن کمیک استریپی تور که هنوز در آمریکا روی پرده سینماها نرفته، چند روز پیش نمایش بین المللی خود را در 36 کشور دنیا شروع کرد. با استقبال 108 میلیونی تماشاگران این کشورها، فروش کلی محصولات کمپانی دیزنی در سطح جهانی به رقم چهارمیلیارد و صد میلیون دلار رسید. از این رقم، یک میلیارد و 400 میلیون دلار آن به گیشه سینماهای آمریکا اختصاص دارد و دو میلیارد و 700 میلیون دلار دیگر، حاصل فروش فیلم های این کمپانی در دیگر کشورهای دنیاست.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، کمپانی والت دیزنی با این رقم کلان فروش توانسته 52درصد بازار فروش جهانی (هم آمریکا و هم دیگر کشورهای دنیا) را از آن خود کند. دستیابی به این رقم کلان در شرایطی نصیب کمپانی می شود که تا پایان سال جاری میلادی هنوز سه ماه مانده است. تحلیلگران اقتصادی سینما پیش بینی می کنند رقم فروش جهانی محصولات این کمپانی تا پایان امسال، به بالای 5/5 میلیارد دلار برسد. طی پنج سال اخیر، کمپانی والت دیزنی توانسته لقب موفق ترین کمپانی فیلمسازی را در سطح جهانی به خود اختصاص دهد. اهل فن برای تازه ترین قسمت تور هم پیش بینی فروش جهانی 600 تا 700میلیون دلاری می کنند. در این فیلم، کریس همسورث یک بار دیگر در نقش تور بازی کرده است. او همراه چکش معروف خود و دیگر دوستانش، به مقابله با نیروهای اهریمنی می پردازد که به دنبال نابودی سیاره او و کره زمین هستند. تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم است و بازیگرانی مثل آنتونی هاپکینز، تام هیدلسون، مارک روفالو، کیت بلانشت، ادریس البا، کارل اوربان و تسا تامپسن در کنار همسورث ظاهر شده اند. این فیلم ابرقهرمانانه با هزینه ای بالای 150 میلیون دلار تولید شده است.