آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۶
صفحه اول
۱

پیام توئیتری حریری در آستانه سفر به پاریس

در حالی که دیروز یک منبع نزدیک به سعد حریری، نخست وزیر لبنان اعلام کرد، حریری به همراه خانواده اش جمعه شب به وقت محلی عربستان سعودی را به مقصد پاریس، پایتخت فرانسه ترک می کند، حریری نیز دیروز در صفحه توئیتر خود بار دیگر ادعای آزاد بودن و تحت فشار نبودنش را تکرار کرد و نوشت: «اقامت من در عربستان برای انجام برخی رایزنی ها درباره وضعیت آینده لبنان و روابط این کشور با کشورهای پیرامونش است و بنابراین هرگونه شایعه ای درباره اقامت من در عربستان، خروجم (تبعیدم) از این کشور یا وضعیت خانواده ام در عربستان چیزی جز شایعه نیست.»

این توئیت تازه حریری در شرایطی که او به جای عمل به وعده اش و بازگشت به لبنان، در آستانه سفر به فرانسه است، مانند مصاحبه یکشنبه گذشته اش با شبکه تلویزیونی المستقبل بر تردیدها افزود. جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان که به مسکو سفر کرده است، دیروز در سخنانی در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: تلاش هایی برای ایجاد ناآرامی در منطقه وجود دارد و آنچه که لبنان هم اکنون در آماج آن قرار دارد گواه بر این امر است. او افزود: سیاست مستقل ما در لبنان برخی را در منطقه خشمگین می کند. حزب الله درحالی به مبارزه با داعش رفت که دولت و ارتش لبنان از رویارویی با داعش ناموفق بودند.

وی با بیان این مطلب که «برخی شخصیت های لبنانی هستند که در اتفاقات مربوط به استعفای سعد حریری دست داشتند و این چیزی است که گذشت زمان آن را مشخص خواهد کرد»، گفت: این ملت لبنان است که سعد حریری را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرده و تنها طرفی است که اجازه دارد اگر وی اشتباه کرده مجازات و اگر کار درستی انجام داده تکریمش کند. بحرانی که لبنان در معرض آن قرار گرفت، وحدت لبنانی ها را تقویت کرد و بعد از بازگشت حریری وی مسئول حفظ وحدت ملی خواهد بود.