آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۹
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

انجمن سینمای انقلاب و نیاز به احیا به جای انحلال

رسانه ها از برنامه بنیاد روایت فتح برای انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خبر دادند، این درحالی است که به نظر می رسد این انجمن نیازمند احیا و بازیابی جایگاه واقعی خود است، نه انحلال.

به گزارش خبرنگار کیهان، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس یکی از قدیمی ترین نهادهای فرهنگی است که بسیاری از هنرمندان شاخص سینمای متعهد و ارزشی، فعالیت خود را با این انجمن آغاز کردند. طی یک دهه گذشته نیز گرچه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در زمینه تولید دچار فراز و نشیب هایی شد، اما همچنان اصلی ترین مرکز حمایت از سینمای انقلابی بود، چنانچه فیلم های سینمایی تولید شده درباره داعش و تکفیری ها، ازجمله فیلم های «جشن تولد» و «امپراطوری شیطان» توسط این نهاد حمایت و پشتیبانی شدند.

هم از این رو، انحلال یا کوچک سازی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس توسط مدیریت جدید بنیاد روایت فتح، برخلاف نیاز امروز سینمای ایران، یعنی تقویت جایگاه آثاری با مضامین ملی و استراتژیک است. انتظار می رفت که با مدیریت جدید بنیاد روایت فتح و شعار این مدیریت مبنی بر هم افزایی نهادهای فرهنگی انقلابی، جایگاه انجمن سینمای دفاع مقدس نیز ارتقا پیدا کند و این نهاد تبدیل به جایی برای گردهمایی دوباره هنرمندان جوان و پیشکسوت عرصه انقلاب و افزایش تولید آثار درخشان در این انجمن باشد. همچنان که در روزگاری نه چندان دور، هنرمندانی چون مرحوم رسول ملاقلی پور، ابراهیم حاتمی کیا، جمال شورجه و... دوران جوانی خود را در آن گذراندند. امروز هم این انجمن می تواند محل کشف و پرورش استعدادهای جوان انقلابی باشد.