آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۲۳
روزنامه فردا
۲۰

پیشنهاد

چشم انداز ایران

دوماهنامه چشم انداز ایران برای آبان و آذر با سردبیری لطف الله میثمی و با عکسی از مسعود بارزانی منتشر شد. در این شماره مطالبی درباره آینده مبهم کردستان عراق در پرتو نزاع تاریخی و نگاهی به رفراندوم جدایی آن به چشم می خورد. درباره انتخابات 96 مطالبی تحلیلی از جواد کاشی، سعید حجاریان و... پرونده تحلیلی است. جواد کاشی این انتخابات را پیشنهادی برای گفت وگوی جمعی دانسته است. سعید حجاریان با مقاله کدام اصلاحات زنده باد، به پرسش های این روزها درباره اصلاح طلبی پرداخته است. از موضوعات خواندنی، مقاله حبیب الله پیمان درباره توفان نوح و مصادیق واقعی و تمثیلی آن است. راه رهایی از بحران های اقتصادی از دیگر خواندنی های مهم این شماره نشریه است که محمد مالجو و رضا مطهری ازجمله شرکت کنندگان در نشستی با همین عنوان هستند. مقاله ای با عنوان «باید لذت را به فضیلت تبدیل کنیم»، از حسن عشایری، «از دانشگاه آموزش محور به دانشگاه جامعه محور»، از غلامرضا ظریفیان و... همچنین نوشته ای از محمدحسین رفیعیان از دیگر مطالب قابل تامل شماره 106 است.

تئوری اداره اصولگرایان در «گپ پویا»

هفته نامه سیاسی فرهنگی «گپ پویا» به جمع هفته نامه های روی پیشخوان مطبوعات پیوست. دکتر محمدتقی رخشانی، مدیر مسئول در مقدمه یا «گفتار نخست» اولین شماره به «مشی گپ پویا» پرداخته و تقویت مسالمت و پویایی در فضای سیاسی و فرهنگی جامعه را هدف این هفته نامه برشمرده است.

در شماره اول این هفته نامه که شنبه 4 آذر در 16 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر شد، از جمله گفت وگوی مفصلی با حجت الاسلام هادی غفاری منتشر شده که عنوان آن «اصولگرایان تئوری اداره حکومت ندارند» است. «واجب و اجبار در احکام دین» که عنوان گفت وگویی است با آیت الله سیدعباس قائم مقامی و مناظره ای میان بیژن نفیسی، حسن نمکدوست و محمد مهاجری با تیتر «روزنامه یا شبکه های اجتماعی، کدام یک پیروز می شوند»، از دیگر بخش های نخستین شماره «گپ پویا» است.