آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۶
سیاسی
۳

خبر

خطیب جمعه تهران: نمایندگان در لایحه بودجه عدالت را رعایت کنند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: نمایندگان مجلس درخصوص لایحه بودجه باید عدالت را مراعات کنند. اگر برای مدیران 17 میلیون تومان تصویب می کنند، به یاد بیچاره ها هم باشند. به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی افزود: آن کارگری که عرق می ریزد و بشدت زحمت می کشد، یکی، دو میلیون داشته باشد اما مدیر 17 میلیون، این عدالت نیست.

وی همچنین به مناسبت روز مجلس با گرامیداشت یاد شهید مدرس گفت: شهید مدرس الگو برای نمایندگان است که به همین مناسبت روز شهادت مدرس، روز مجلس نامگذاری شده است؛ مجلسیان باید در زهد، پاکی، شهامت، شجاعت و بالاخره در مقاومت در مقابل دشمن این مسائل را از مدرس بیاموزند. امام جمعه موقت تهران درخطبه نخست نماز عبادی- سیاسی جمعه با تاکید بر وحدت شیعه و سنی، گفت: امت پراکنده طعمه دشمن می شود، اما اتحاد مانع ضربات بدخواهان است.

دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با دفاع از عملکرد نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس گفت: در هفته آینده ناو موشک انداز «سپر» به ناوگان شمال نداجا ملحق می شود.

نوروز در تقویم رسمی سازمان ملل ثبت شد

نوروز که با ابتکار ایران به عنوان روز بین المللی ثبت شده بود، بعد از 4 مرحله مذاکره فشرده و با تلاش های کشورمان، در تقویم رسمی سازمان ملل ثبت شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هر سال در ایام نوروز به عنوان روز بین المللی با مدیریت ایران و باحضور سفرای حامی نوروز، مراسمی در سازمان ملل برگزار می شد.

این اقدام ایران حمایت دبیر کل سازمان ملل را به همراه دارد. دبیر کل سازمان ملل گفت: تقریبا هزار سال پیش ناصرخسرو شاعر ایرانی در شعری گفته است که چطور دانش برای ایران حکم همان بهار و نوروز را برای طبیعت دارد و آدمی را متحول می کند.