آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۶
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

نامه رئیس «سیا» به سردار سلیمانی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری از نامه رئیس سازمان «سیا» به قاسم سلیمانی و بی توجهی وی به این نامه خبر داد. به گزارش انتخاب، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در آیین تجلیل از ممتازان آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان گفت: همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه ای برای سردار سلیمانی فرستاد اما ایشان گفت «نامه تو را نمی گیرم و نمی خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم»؛ اینها چه کسانی هستند که با استکبار این گونه برخورد می کنند؟ وی ادامه داد: امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می نویسد و می گوید «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی.» وی با تاکید بر اینکه حوزه ها باید انقلابی باشند، افزود: هیچ راهی جز این وجود ندارد زیرا آینده تعالیم عالیه اسلام در کشور و جهان، شما طلاب جوان و نخبگان حوزه های علمیه هستید.

شرط اتحادیه عرب برای همکاری با ایران

دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شد که اعراب آماده همکاری با ایران هستند به شرط آنکه ایران رفتارهای خود در منطقه را تغییر دهد.

به گزارش فارس، «احمد ابوالغیط» در سومین «همایش گفت وگو های مدیترانه ای» در رم گفت: «مهم این است که ایران رفتارهای خود در منطقه را کنترل کند و اگر ایران خط مشی و رفتار خود را تغییر دهد، اعراب آماده همکاری با آن هستند.»

زنجانی، هنوز یک ریال هم نداده است

وکیل شرکت نفت با بیان اینکه هنوز هیچ تغییری در پرداخت بدهی یا صدور حکم بابک زنجانی حاصل نشده است، افزود: حکم بابک زنجانی قطعی صادر شده و درخواست اعاده دادرسی ایشان نیز رد شده است. به گزارش ایلنا، غلامرضا مهدوی افزود: ما فعلا در حال شناسایی املاک تملک شده هستیم و از شرط و شروطی هم که مطرح شده، خبری نیست. جز 2 هزار میلیارد تومانی که تملک شده حتی

یک ریال هم پرداخت نشده است و ایشان همچنان حدود 10 هزار میلیارد تومان بدهکار است. اخیرا خبرگزاری تسنیم از مهلت 10 روزه به زنجانی برای تسویه بدهی های خود به عنوان آخرین مهلت خبر داده بود.