آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۲۷
روزنامه فردا
۲۰
آن سوی دنیا

روایت دیگران از پیامبر

شرق: در چند روز گذشته برخی از رسانه های جهان، گزارشی درباره عید مولود پیامبر اکرم(ص) تهیه کرده اند. در این گزارش ها از منظرهای مختلف به اسلام و حضرت محمد(ص) پرداخته شده و نکته هایی را درباره زندگی و شیوه رفتاری آخرین پیامبر مطرح کرده اند که می تواند جالب توجه باشد.

«گتی ایمیج» مجموعه ای از عکس های مسلمانان در گوشه و کنار در هند و کشمیر را منتشر کرده است؛ ساختمان هایی که به زیبایی تزئین شده اند و مردمی که در مساجد مشهور دست به دعا و نماز برداشته اند. این روزها فرصتی عالی برای یادگیری و تفکر برای دین اسلام است.

در گزارش «مترو» آمده است که بسیاری از مسلمانان در سراسر انگلستان ممکن است در این روزها، نمازهای خاصی بخوانند یا غذاهای خاصی بخورند تا برای این جشن آماده شوند.

در یکی از مطالبی که درباره معرفی حضرت محمد(ص) منتشر شده، چند ویژگی از ایشان مطرح شده است که ما مسلمانان از آن اطلاع داریم اما یادآوری اش می تواند تاثیرگذار باشد؛ نظیر اینکه او در جوانی به چوپانی مشغول بود، مردم او را «راستگو» می نامیدند، او دیگران را به بخشش تشویق می کرد. او مردی اهل خانواده بود که در امور خانواده به همسرش کمک می کرد، صندل هایش را تمیز می کرد و لباسش را مرتب و وصله می کرد، همچنین با حیوانات با مهربانی رفتار می کرد.

اما این افتخار بزرگی است که به یاد بیاوریم پیامبر ما نژادپرستی و قبیله گرایی را محکوم می کرد و اعتدال و اصلاحات اجتماعی را در آن دوران [جاهلیت] آغاز کرد.