آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۲
سیاسی
۷

هیچ برنامه ای برای بررسی ادعاهای احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام نداریم

محسن رضایی: هیچ بن بستی در موضوع سپنتا نیکنام وجود ندارد

موضوع تحرکات اخیر محمود احمدی نژاد به نشست خبری دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم کشیده شد؛ دیروز خبرنگاران در حاشیه برگزاری مجمع از محسن رضایی پرسیدند «چرا واکنشی به رفتارها و مواضع احمدی نژاد گرفته نمی شود» که رضایی در پاسخ گفت: بحث آقای احمدی نژاد با قوه قضائیه است و در چارچوب قانون باید پیگیری شود. معلوم نیست که ورود گسترده همه مسئولان به این موضوع نتیجه درستی داشته باشد؛ بنابراین تا زمانی که راه قانون باز است، بهتر است بگذاریم قانون کار خود را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما هیچ برنامه ای برای بررسی ادعاهای احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام نداریم و باید کارها قانونی طی شود. وی در ارتباط با پرونده سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد، خاطرنشان کرد: هیچ راه بن بستی در بحث های اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. در مورد موضوع آقای سپنتا نیکنام هم هیچ بن بستی وجود ندارد. موضوع های مختلفی به دلیل مغایرت هایش به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده می شود. اگر عضوی از شورای نگهبان به دلیل وظیفه اش با موضوعی در شورای نگهبان مخالفت کرده باشد به دلیل مصلحت نظام ممکن است با همان موضوع در مجمع موافقت کنند. وی همچنین خبر داد که مجمع تشخیص مصلحت در آینده به ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی یا ساختمان پیشین مجلس سنا منتقل خواهد شد.

رضایی همچنین از بررسی موضوع هیات عالی نظارت و اجرای سیاست های کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: مجمع ضابطان را مشخص کرده و به رهبر معظم انقلاب معرفی می کنیم تا پس از اینکه مورد تایید ایشان قرار گرفتند وارد موضوع های مورد نظرمان از جمله مسائل بانکی، محیط زیست و بودجه دولت شویم. وی افزود: همان طور که پیش از این نیز گفته شد اعضای این شورا شامل 20 نفر از اعضای مجمع، سران سه قوه، رئیس و دبیر مجمع به همراه معاونان وزیران بدون حق رای در این شورا حضور خواهند یافت.