آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۸
صفحه آخر
۱۲

صدور فرمان حمله به پهپادهای آمریکایی از سوی فرمانده نیروی هوایی پاکستان

فرمانده نیروی هوایی پاکستان به یگان های تحت امرش فرمان داد، از این پس در صورت ورود پهپادهای آمریکایی به حریم هوایی پاکستان، آن را هدف قرار دهند.

روابط 2 کشور چند ماهی است به دنبال برخی اظهارات ضد پاکستانی ترامپ، متشنج شده است. در پی افزایش تنش میان اسلام آباد و واشنگتن خبر رسیده، «سهیل عمان» فرمانده نیروی هوایی پاکستان به جنگنده ها و واحدهای ضد هوایی تحت امرش دستور داده، از این پس در صورت ورود پهپادهای آمریکایی به فضای پاکستان، آن ها را هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی هوایی پاکستان در اسلام آباد تصریح کرده که «ما به هیچ کس اجازه نمی دهیم حریم هوایی ما را نقض کند. من به نیروی هوایی پاکستان دستور داده ام پهپادهای متعلق به آمریکا را در صورت نقض حریم هوایی پاکستان، ساقط کنند.»

پاکستان از سال 2001 به جبهه آمریکا در جنگ به اصطلاح علیه تروریسم پیوسته و بابت این اقدام خود، هزینه های جانی و مالی گزافی را متحمل شده است.

این در حالی است که واشنگتن به جای تشکر از مقامات اسلام آباد مدتی است سر بی مهری را گرفته و اوج این بی مهری، در اظهارات چند ماه قبل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، مشهود بوده است؛ ترامپ مدعی شده بود که پاکستان از تروریست های مخالف آمریکا در افغانستان، حمایت می کند.

همین موضع گیری ترامپ چند روز قبل نیز از سوی مقامات واشنگتن تکرار شده و این قضیه اسلام آباد را به خشم آورده است. طی 17 سال گذشته غیرنظامیان زیادی در پاکستان به خاطر اقدامات نظامیان آمریکایی، جان خود را از دست داده اند. مقابله با پهپادهای آمریکایی، خواسته اکثریت مردم پاکستان است. پهپادها به طور مکرر به نوار قبایلی شمال غرب پاکستان حمله می کنند و غیرنظامیان را می کشند. آخرین حمله خونین پهپادهای آمریکا، دو هفته قبل اتفاق افتاده است.