آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۱
تپش روز
۵

آتش سوزی گسترده در کارگاه

سخنگوی سازمان آتش نشانی از مهار حریق کارگاه نجاری در خیابان خلازیر خبر داد.

جلال ملکی گفت: ساعت 23 و 32دقیقه یکشنبه، آتش سوزی یک کارگاه نجاری و چوب بری به سامانه 125 اطلاع داده شد. بلافاصله آتش نشانان سه ایستگاه به محل اعزام شدند. کارگاه به مساحت 150 متر مملو از چوب و رنگ و تینر دچار حریق شده بود. ضمن این که کارگاه با مصالح اولیه و غیرمقاوم ساخته شده و شدت حرارت به حدی بود که بخشی از سقف را تخریب کرده بود.

وی افزود: آتش بسرعت در حال سرایت به کارگاه های مجاور بود و حجم زیادی از رنگ و چوب و تینر در بخش های دیگر و کارگاه های مجاور قرار داشت که تهدیدی برای گسترش آتش به حساب می آمد. آتش نشانان بلافاصله از چند جهت کار را شروع کردند و از گسترش بیشتر و سرایت حریق به اطراف جلوگیری کردند.

سخنگوی آتش نشانی با بیان این که این حادثه تلفات در پی نداشت، از پایان عملیات در ساعت یک بامداد خبر داد و افزود: در روزهای سرد سال آمار آتش سوزی ها بویژه در کارگاه ها بیشتر می شود و اغلب به سیم کشی های ناایمن و وسایل گرمایشی غیراستاندارد برمی گردد. در این کارگاه ها نوع چیدمان چوب باید به گونه ای باشد که به هم متصل نباشد و مانع سرایت آتش احتمالی شود، سیم کشی ها باید استاندارد باشد و خاموش کننده ها باید به تعداد لازم وجود داشته باشد.