آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۵
فن آوری
۸
قاب فناوری

ثبت سلفی ماندگار با پهپاد جیبی

سوسن صادقی

در چند سال گذشته سلفی گرفتن بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما گاهی اوقات عکس های سلفی آنچنان که انتظار داریم خوب از آب در نمی آید اما جای نگرانی نیست چرا که فناوری این مشکل را نیز به سادگی حل کرده است.

در همین راستا این روزها استفاده از پهپادها برای بهبود عکس های سلفی بسیار همه گیر شده است و نمونه های بسیاری طراحی و ساخته شده است ولی اکثر پهپادهایی که قابلیت عکس و فیلم گرفتن را دارند بزرگ بوده و قابل حمل نیستند. اخیرا برای غلبه بر این مشکل و ثبت لحظه ها به صورت عکس و فیلم های زیبا و باکیفیت، پهپادی روانه بازار شده است که در جیب جا می شود.این پهپاد که دارای قابلیت عکاسی و فیلمبرداری است، Air Selfie Drone نام دارد و یکی از ابزارهای نوآورانه بسیار جذاب محسوب می شود. این پهپاد کوچک با تلفن همراه هوشمند همگام سازی می شود و تنها با یک بار سینک می توان از بالای سر و با هر زاویه ای که کاربر در نظر دارد، عکس و فیلم گرفت. این پهپاد جیبی با توربین هایی که در آن به کار رفته است تا 10 متر بالا می رود و عکس ها و فیلم های خیره کننده ای را ثبت می کند.

این دستگاه کوچک دارای ضربه گیر ضد لرزش، دوربین 5 مگاپیکسل و ثبت فیلم با 1080 پیکسل و 30 فریم در ثانیه است. البته برای ذخیره عکس ها و فیلم ها دارای حافظه داخلی 4 گیگابایتی است و به وای فای هم متصل می شود. این پهپاد با قیمت 299 دلار در بازار به فروش می رسد.