آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۵
فن آوری
۸
روی وب

بزرگ ترین شکست های فناوری 2017

در سالی که کمتر از یک ماه به پایان آن مانده، شکست های بزرگی را در دنیای آی تی شاهد بودیم.

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی های کوچک و بزرگ نتوانستند طرح های خود را بخوبی پیاده کنند و درنتیجه، محصولات ناموفقی عرضه کردند که مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.در این مقاله به برخی شکست های قابل توجه در دنیای آی تی در سال 2017 اشاره می کنیم:

اخبار جعلی: اخبار جعلی در فیس بوک تاثیر مستقیمی برای نتیجه انتخابات ریاست جمهوری داشت و این داستان جنجال بزرگی را در دنیای آی تی به پا کرد، تا جایی که نمایندگان فیس بوک، گوگل و توئیتر به کنگره دعوت شده تا درباره نحوه مبارزه با ترول های روسی توضیح دهند. اما ناکام ماندن کمپانی ها در مبارزه با اخبار جعلی داستان ادامه داری است که در سال های آتی نیز شاهد آن خواهیم بود. این کمپانی ها با افراط گرایی، سوء استفاده از کودکان، ویدئوهای خشونت آمیز و... نیز در زیرمجموعه اخبار جعلی نیز دست به گریبانند.

مرگ روبات K5: روبات K5 در نقش نگهبان امنیتی جلوی در خانه به یک کودک در کالیفرنیا حمله کرد، یک بار هم در واشنگتن داخل حوض وسط مرکز خرید افتاد. با ادامه اعتراضات به این روبات مهاجم، کمپانی سازنده (Knightscope) گفت: اخبار منتشره درباره مرگ K5 اغراق آمیز بوده است اما از آن به بعد کسی این روبات را نمی خرد.

تاخیر در عرضه تسلا مدل 3:سدان 35 هزار دلاری با تاخیر وارد بازار شد و امیدها را تبدیل به یاس کرد. گزارش ها نشان می دهد علاقه مندان به تسلاموتورز با این مدل قهر کرده اند.

قصور در گیم Star Wars Battlefront II: وقتی کاربران متوجه شدند که باید دست کم 40 ساعت بازی مداوم کنند تا قفل کاراکترهای اصلی گیم Star Wars Battlefront II باز شود، بازی را رها کردند. این کار باعث شد تا سازنده، معذرت خواهی کرده و با تغییر استراتژی، عرضه اصلی گیم در 17 نوامبر را کلید زد.

سقوط اسنپ چت: در مارس، سهام اسنپ چت عرضه عمومی شد و با 17دلار به ازای هر سهم، ارزشی معادل 20 تا 25 میلیارد دلار برای آن تعیین شد. اما کار اسنپ در بورس نگرفت و روز به روز به پایین سقوط کرد. البته فیس بوک پشت ماجرا ایستاده تا روزی این کمپانی را بالا بکشد.

اعتراضات گسترده به آپدیت ویندوز 10:آپدیت ویندوز 10 باعث شد تا کاربران هارد خود را از دست بدهند. اعتراضات ناشی از مشکل در آپدیت ویندوز10 باعث شد تا عده ای به طور رسمی در دادگاه علیه مایکروسافت شکایت کنند.

فیلم انیمیشن ایموجی:یکی از نفرت انگیزترین فیلم های سال 2017 که فقط 217 میلیون دلار در دنیا فروش داشت، درباره ایموجی ها بود و سیلی از انتقادات به این انیمیشن کمدی وارد شد.

آبمیوه گیری فناورانه Juicero

بهای آبمیوه گیری همیشه متصل و هوشمند Juicero از 700 دلار به 400 دلار کاهش پیدا کرد و در ماه سپتامبر، خط تولید محصول خوابید.

افترای غرب به کسپراسکای: محرمانه ترین نرم افزارهای جاسوسی امریکا لو رفت و هکر عضو سازمان آژانس امنیت ملی متهم شد با نصب کسپراسکای روی رایانه خانگی خود، باعث سرقت شده است. کسپراسکای جاسوس بودن خود را رد کرد اما استفاده از آن در نهادهای دولتی امریکا ممنوع شد.