آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۴۳
سیاست
۳

توضیح باهنر درباره مصاحبه با «شرق»

پیرو انتشار گفت وگوی روزنامه «شرق» با محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و نماینده سابق مجلس در روز شنبه 2/10/96 ایشان توضیحی برای مدیر مسئول ارسال کرده اند:

احتراما پیرو درج مصاحبه این جانب در آن نشریه محترم در تاریخ 2/10/96 لازم می دانم نکاتی را متذکر گردم: 1- تلاش همه اصحاب رسانه در انتقال پیام صحیح به جامعه ستودنی و درخور تقدیر است. همچنین ارائه تحلیل ها و نقد گفتارها و کردارهای مسئولین در رده های مختلف و نیز صاحبان کرسی های سیاسی از حقوق نشریات و از پایه های مردم سالاری در کشور عزیزمان است؛ اما آنچه که باید بیش از هر زمان به آن توجه داشت، رعایت انصاف در تحلیل ها و رساندن پیام صحیح به جامعه می باشد. قطعا قراردادن یک نقد بلندبالا قبل از یک مصاحبه (تحت عنوان لید) که رای و نظر خواننده را تا حد بسیار زیادی متاثر و جهت دار می نماید، نشریه را از دایره انصاف خارج می کند.

2- متاسفانه برخی از رفتارها و احتمالا سهل انگاری ها، جامعه را از فضای تعامل بین احزاب و جریانات سیاسی که مورد تاکید بسیاری از بزرگان اصولگرا و اصلاح طلب است، محروم می سازد و همگان باید خود را موظف به ایجاد فضای چندصدا در جامعه بدانیم. 3- قصد این جانب که همواره در تلاش برای ایجاد فضای مفاهمه در کشور مبتنی بر ارزش ها و چارچوب های قانونی و در تعامل مستمر با جامعه رسانه ای کشور اعم از اصولگرا و اصلاح طلب هستم، اطاله کلام نبوده و تنها خواستم مشفقانه و دلسوزانه مواردی را برای هرچه گسترده تر شدن فضای گفت وگو و تعامل در جامعه بیان کنم که امیدوارم مفید واقع شود. توفیق همگان را در تلاش برای پیشرفت کشور عزیزمان در همه زمینه ها خواستارم.

محمدرضا باهنر

پاسخ «شرق»: بر اساس اصول روزنامه نگاری، انتخاب تیتر و محتوای لید حق رسانه و خبرنگار است. خبرنگار می تواند نقطه نظرات خود را درباره موضوع گفت وگو شده در لید منعکس کند. در عین حال روزنامه شرق برای آقای باهنر احترام قائل است و خدای نکرده هیچگاه قصد تخریب ایشان را نداشته و ندارد و از اینکه ایشان اصولا با روی باز با رسانه ها مواجه می شوند همیشه سپاسگزار بوده و هستیم.