آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۱
شهرستان ها
۷

خروج 180 شناور غرق شده از آب های استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کارشناسان مهندسی فنی این اداره کل موفق شدند 180 شناور غرق شده از آب های استان بوشهر را خارج کنند.

محمدمهدی بنچاری در نشست بررسی وضعیت شناورهای مغروقی، یکی از موارد اصلی ایجاد ایمنی در آبراه ها را خارج سازی شناورهای مغروقی از بستر دریا دانست و تصریح کرد: وجود بستر امن در کانال های دریایی و آبراه ها می تواند انگیزه حضور شرکت های کشتیرانی و صاحبان بارهای نفتی و تجاری را برای ورود به بنادر کشورتقویت کند که یکی از موارد اصلی ایجاد ایمنی در آبراه ها، خارج سازی شناورهای مغروقی از بستر دریا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه تعداد 31 فروند مغروقه فلزی و 144 فروند مغروقه موتورلنج چوبی و فایبر گلاس از سال 1391 در آبهای استان بوشهر شناسایی شده است تصریح کرد: کارشناسان مهندسی فنی این اداره کل از سال 91 موفق شدند 180 شناور مغروقه از آبهای استان بوشهر را خارج کنند.

بنچاری گفت: در سال 1392 تعداد 35 فروند مغروقه موتورلنج در بنادر گناوه 4 فروند مغروقه موتورلنج در بندر دیلم و 6 فروند در بندر کنگان خارج سازی شدند.

وی افزود: همچنین در سال 1393 تعداد 5 فروند مغروقه موتورلنج در بندر شیلات رستمی خارج سازی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از خارج سازی 9 فروند شناورغرقی در سال 1394 خبرداد و گفت: 19 شناور سفاری و صیادی که بر اثر آتش سوزی سوخته شده بود در بندردیر از عمق آب خارج و به خشکی منتقل شدند.

وی افزود: در سال گذشته تعداد 35 فروند موتورلنج مغروق از بستر کانال بندر گناوه خارج سازی و امسال نیز یک فروند دوبه فلزی به طول 25 متر، انتهای خور لشکری بوشهر از دریا خارج سازی و همچنین شناور هدایت 3 به صورت کامل خارج سازی و به جزیره نگین بندر بوشهر منتقل شد.

بنچاری گفت: در اثر آتش سوزی در بندر کنگان تعداد 14 فروند موتورلنج غرق شدند که تمامی آنها در کمترین زمان ممکن از بستر حوضچه کنگان پاک سازی شدند.

وی گفت: خارج سازی شناورهای غرقی موسوم به کشتی ماهیگیری، بارج کنار کشتی ماهیگیری و یدک کش پاناما و شناور نوید در بندر بوشهر، در حال انجام و پیگیری است.