آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۵
شهرستان ها
۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آذربایجان مظهر وحدت ملی ایران است

تبریز- خبرنگار کیهان: تبریز نگین ایران و آذربایجان مظهر وحدت ملی کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز مراسم تبریز 2018 در تبریز گفت: ایران وام دار تبریز به عنوان پل فرهنگی و ارتباطی است و باید توجه داشت که تبریز مهد فرهنگ و هنر ایران زمین است.

عباس صالحی شریعتی در تالار فرهنگی پتروشیمی افزود: ظرفیت های قوی و بالایی در تبریز وجود دارد که باید بیش از پیش فعال شوند تا عرصه فرهنگ و هنر و ادب کشور با سرعت بیشتری مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: باید حوزه فرش، موسیقی و نگارگری و عرصه های تاریخی و فرهنگی تبریز به طور جدی و مستمر مورد توجه و حمایت و تبلیغ قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز گفت: باید تا 1404 حدود 20 میلیون گردشگر وارد ایران شوند تا 25 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم، که این رقم در حال حاضر 5 میلیون گردشگر است.

علی اصغر مونسان در مورد تبریز 2018 با عنوان اینکه تبریز پس از شهرهای قدس، قونیه و مدینه به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است تصریح ساخت: آذربایجان شرقی جزو 5 استان اول در امر جذب گردشگری خارجی است و تا آخر شهریور امسال 300هزار گردشگر از کشورهای مختلف جهان، به تبریز سفر کردند که رشد 6درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: تبریز یک شهر زیبا و امن و توسعه یافته ترین شهر ایران است و باید پیشرفت و آبادانی آن حفظ و تقویت شود.

مونسان از ثبت ملی 1800 اثر تاریخی در تبریز خبر داد.