آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۵
شهرستان ها
۷

انتقاد استاندار چهارمحال و بختیاری از بانک های استان

شهرکرد- خبرنگار کیهان: استاندار چهارمحال وبختیاری از عملکرد بانک های این استان به شدت انتقاد کرد.

اقبال عباسی درستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون 393 پرونده بانیاز تسهیلاتی دو هزارو93 میلیارد ریال به بانک های استان معرفی شده است که از این تعداد تاکنون تنها 341 میلیارد ریال برای 86 پرونده پرداخت شده است.

عباسی اظهار کرد: این عملکرد ضعیف یکی از مهمترین علت های نرخ بالای بیکاری چهارمحال وبختیاری محسوب می شود.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل باید کمیته و یا کارگروهی کارشناسی از نمایندگان بانک صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی به نمایندگی از بخش خصوصی و سازمان برنامه و بودجه چهارمحال وبختیاری تشکیل شود.

استاندار بیان کرد: این کمیته و یا کارگروه کارشناسی باید تا 10 روز آینده نسبت به بررسی تمامی پرونده های موجود در بانک های عامل استان و تعیین تکلیف آن ها اقدام کند.

وی یادآور شد: پس از تعیین تکلیف آن دسته از پرونده هایی که قابلیت جذب تسهیلات را ندارند حذف و پرونده های جدید جایگزین و معرفی شود.

عباسی عنوان کرد: در صورت عزم جدی 10 نفر در چهارمحال و بختیاری از جمله استاندار، مشکلات بیکاری این استان رفع می شود. وی اظهار داشت: مسئولیت این 10 نفر در چهارمحال وبختیاری از 120 عضو شورای اداری استان بالاتر و سنگین تر است. در این نشست مقرر شد تا بانک های عامل چهارمحال و بختیاری گزارش پرداخت تسهیلات حوزه سرمایه گذاری در استان را هر دو هفته یک بار در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان ارائه کنند.