آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۵
شهرستان ها
۷

اختصاص تسهیلات برای صنایع کوچک روستایی و شهری آذربایجان شرقی

بناب- خبرنگار کیهان: مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی از اختصاص 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور برای طرح های حمایت از رونق تولید در سطح کشور خبر داد و گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از محل این اعتبارات یک هزار و 100 میلیارد تومان است که اولویت پرداخت تسهیلات برای بنگاه های کوچک و برخی واحدها که مشکلات نقدینگی دارند؛ است.

حمید هاشم زاده در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و کشاورزی شهرستان بناب افزود: برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی نیز در سطح استان 440 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته و صنایع کوچکی که از فرسودگی ماشین آلات رنج می برند، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: 1/5میلیارد دلار تسهیلات نیز برای صنایع کوچک روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که این تسهیلات ارزان ترین تسهیلات در کشور بعد از وام ازداوج است.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به سیستم فرسوده در بخش حمل ونقل استان تصریح کرد: با تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی نسبت به نوسازی قسمتی از ناوگان حمل ونقل در استان اقدام خواهد شد.

مسئول خانه صنعت، معدن وتجارت شهرستان بناب نیز در این جلسه با انتقاد از نبود زمین برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی بناب گفت: هفت سال است همچنان موضوع توسعه شهرک صنعتی بناب لاینحل مانده است!

جواد فشنگچی افزود: علیرغم اینکه بناب یک شهر صنعتی است نبایستی توسعه یک شهرک 7 سال به طول بکشد.

وی افزود: سرمایه گذاران بنابی به دلیل نبود زمین در شهرک صنعتی مجبور می شوند در سایر شهرک های صنعتی استان سرمایه گذاری کنند. وی بر لزوم راه اندازی بانک صنعت و معدن در بناب تاکید کرد.

این گزارش می افزاید، مدیر عامل مجتمع فولاد صنعت بناب نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: قانون حمایت از تولید و رفع موانع تولید خوب شروع شد ولی متاسفانه تاکنون هیچ کمکی به واحدی که مشکل دارد، نکرده است!

محمدرضا ادریسی با انتقاد از رفتارهای انحصاری بنگاه های باربری در شهرستان بناب تصریح کرد: در این شهرستان 8 بنگاه باربری وجود دارد که به صورت انحصاری فعالیت می کنند، در حالی که هرگونه فعالیت انحصاری در سراسر دنیا خلاف مقررات است و این انحصار باید در بنگاه های باربری شکسته شود.