آرشیو پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۳
ایران
۱۵

حمله شکارچیان به محیط بانان خوزستانی با سلاح جنگی

رئیس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که پدیده تیراندازی به محیط بانان در خوزستان، تنها مختص به یک منطقه خاص نیست، گفت: تیراندازی به محیط بانان در خوزستان با سلاح جنگی نیز صورت می گیرد.

سرهنگ حسن آقاشیرمحمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تیراندازی به محیط بانان در خوزستان یا با سلاح جنگی یا با سلاح شکاری صورت می گیرد. از سلاح جنگی برای شکار حیوانات چهارپا و درشت پیکر استفاده می شود بنابراین استفاده از این سلاح بیشتر در شمال خوزستان دیده می شود.

وی افزود: از سلاح شکاری در دشت و بیشه و برای شکار پرندگان استفاده می شود که برد موثر این سلاح حدود 300 متر است. تیراندازی به محیط بانان در خوزستان بیشتر با سلاح شکاری صورت می گیرد. اما این طور نیست که از سلاح جنگی به هیچ وجه استفاده نشود.

وی ادامه داد: شکارچیان متخلف و صیادان غیرمجاز زمانی که قصد فرار از چنگال محیط بانان را دارند، اقدام به تیراندازی کور به سمت محیط بانان می کنند که همین تیراندازی کور، بیشتر باعث زخمی شدن محیط بانان می شود.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از سوی دیگر شکارچیان خطرناکی وجود دارند که هم سلاح آنها غیرمجاز است و هم به طور غیرقانونی اقدام به شکار می کنند که مستقیما برای ترساندن محیط بانان از سلاح جنگی استفاده می کنند.آقاشیرمحمدی ادامه داد: برای مثال در «هورالعظیم» شکارچیان خطرناکی داریم که اغلب هم معتاد هستند و حتی کراک می کشند و با سلاح جنگی مستقیما به سمت محیط بانان ما تیراندازی می کنند. در همین ماه گذشته، سه بار در هورالعظیم به سوی ما تیراندازی شد که اگر مهارت نداشتیم، قطعا تلفات می دادیم.

وی افزود: چند ماه پیش نیز شکارچیان مختلف در امیدیه، خودروی محیط زیست را به رگبار بستند که موجب شد یکی از محیط بانان مان به نام آقای احمدی بشدت مجروح شود.