آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۰۰۷
هنر و ادبیات
۸
جشنواره فیلم فجر

دبیر جشنواره فیلم فجر: «نظر هیات انتخاب خوب تر است»

فیلم «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن یکی از فیلم های بود که نتوانست به بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند. این کارگردان نسبت به عملکرد هیات انتخاب جشنواره اعتراضاتی داشت و بخش از گلایه های خود را در قالب یادداشت با روزنامه اعتماد هم در میان گذاشت.

صحبت های کارگردان فیلم «سراسر شب» دبیر جشنواره فیلم فجر را به واکنش وادار کرد. البته ابراهیم داروغه زاده فضای مجازی را برای پاسخ دادن انتخاب کرد. او موتمن را مخاطب خود قرار داد و در مطلبی نوشت: «آقای موتمن عزیز، فیلم شما حتما فیلم خوبی است، اما به نظر هیات انتخاب آن 25 فیلم دیگر خوب تر هستند.»

فرزاد موتمن فیلم جدید خود را متفاوت و بهترین می داند ولی داروغه زاده هم ادعای موتمن را رد نمی کند اما به تصمیم هیات انتخاب احترام می گذارد و در ادامه مطلب خود آورده است: «این رای و سلیقه هیات انتخاب است در مقام مقایسه 67 اثر هنری که حتما بدون مناقشه هم نخواهد بود.»فرزاد موتمن در سال های گذشته اغلب فیلم هایش به بخش مسابقه راه پیدا می کرده و این امری است که دبیر جشنواره فیلم فجر به آن اشاره دارد: «یادمان باشد روز هایی هم که فیلم ما انتخاب می شود فیلم های برخی از همکاران مان از مسابقه بیرون مانده اند. به فیلمسازانی که فیلم شان در این رقابت فرهنگی هنری برگزیده می شوند، احترام بگذاریم.»ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در انتها برای فرزاد موتمن بهترین ها را آرزو کرد.

روز گذشته شنبه 30 دی ماه فرزاد موتمن در یادداشتی که در «اعتماد» چاپ شد، لیست فیلم هایی را هم که به بخش مسابقه و سودای سیمرغ راه پیداکرده کاملا مهندسی شده خواند و اعلام کرد که جشنواره فیلم فجر می توانست فهرست فیلم هایش را متنوع بچیند.