آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۶۹
جهان
۷

رویداد

پنس: درهای آمریکا برای مذاکره به روی فلسطینی ها باز است

معاون رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با رئیس پارلمان اسرائیل اعلام کرد آمریکا در مبارزه با «اسلام رادیکالی» از اسرائیل حمایت می کند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در دیدار با روون ریولین، رئیس پارلمان اسرائیل، گفت، آمریکا در مبارزه با «اسلام رادیکالی» در کنار اسرائیل است. پنس در این دیدار تصریح کرد: به رهبران مصر و اردن ابلاغ کردیم که درهای آمریکا برای مذاکره درباره روند صلح خاورمیانه به روی فلسطینیان باز است. وی اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا در هفته های آتی جزئیات انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را اعلام خواهد کرد.

آلمان همچنان ناکام در تشکیل دولت

یکی از محافظه کاران سرشناس حزب آنگلا مرکل با درخواست از سوسیال دموکرات ها برای نهایی کردن مذاکرات ائتلافی در دو تا سه هفته آتی هشدار داد آلمان ها در حال ازدست دادن اعتمادشان به دموکراسی هستند زیرا ماه ها زمان بدون تشکیل دولت جدید گذشته است. به گزارش خبرگزاری رویترز، وولکر کودر که رهبری محافظه کاران در پارلمان را در دست دارد، درخواست های مارتین شولتز، رهبر حزب چپ میانه سوسیال دموکرات، برای بازنگری مسائل کلیدی را که اکنون در خط مشی یک ائتلاف مورد توافق قرار گرفته است، مخالفت کرد.

ورود دوباره اخوانی های مصر به عرصه رقابت سیاسی

اعلام کاندیداتوری سامی عنان، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش مصر، در انتخابات ریاست جمهوری مصر که اواخر مارس آتی برگزار می شود، باعث شده است که گروه اخوان المسلمین مصر مجددا به عرصه رقابت سیاسی بازگردد. به گزارش ایسنا، حازم حسنی، یکی از معاونان سامی عنان و سخنگوی وی در مصاحبه با الشرق الاوسط، گفت: اخوان المسلمین معتقد است که کاندیداتوری سامی عنان یک گشایش یا یک امر مثبت است، اما حازم حسنی هرگونه تماس با اخوان المسلمین یا تلاش کمپین عنان برای جمع کردن آرای آنها را تکذیب کرد.