آرشیو پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۰۱۱
ورزش
۱۵
دوچرخه

سایه ریزگردهای اهواز بر سر تیم ملی دوچرخه سواری ایران

منبع: ایسنا

رکابزنان سرعتی ایران که در مسیر آماده شدن برای مسابقات قهرمانی آسیا 2018 با مشکلات زیادی از نداشتن تجهیزات به روز گرفته تا پیست چوبی درگیر هستند، این روزها با مشکل نفس کشیدن هم باید دست و پنجه نرم کنند. از آنجا که اهواز تنها شهر گرمسیری ایران است که پیست دوچرخه سواری دارد، رکابزنان هم مجبور شدند برای آماده شدن جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 در این شهر اردو بزنند. در شرایطی که همه از اهواز فراری هستند و حتی چند مسابقه فوتبال هم به دلیل شرایط جوی بد و آلوده کنسل شده، رکابزنان زیر گرد و خاک تمرین می کنند و برای مسابقات آماده می شوند.

خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه سواری درباره اردوی رکابزنان زیر گرد و خاک اهواز می گوید: «تا به حال از طریق مربیان و خود رکابزنان نارضایتی به ما اعلام نشده و به هر حال کادرفنی سعی کرده طوری تمرینات را برنامه ریزی کند تا رکابزنان اذیت نشوند. زمانی که هوا خیلی آلوده می شود روی دوچرخه های ثابت و قرقره تمرین می کنند. هوا که بهتر می شود در پیست، تمرینات خود را ادامه می دهند. احتمالا یکی، دو روز آینده در آن منطقه بارندگی شود که در این صورت فکر می کنم شرایط بهتر شود. با این حال ما مشغول انجام کارهای تیم ملی هستیم تا هرچه زودتر به مالزی برود و آنجا اردویی را داشته باشد.»

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد احداث پیست در شهرهای مختلف گفت: «جلسه ای را با رییس شرکت توسعه و تجهیز داشتیم و دستور داد ساخت دو پیست کرمان و رشت به اتمام برسد و پیست ساری هم که جزو اولویت های ما است، زودتر به بهره برداری برسد.»