آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
شهرستان ها
۷

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز: تصمیمات نسنجیده برخی مسئولان درد مردم اهواز را دو چندان کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در جلسه شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر ریزگردها به یک چالش مهم برای شهر و شهروندان اهواز تبدیل شده است، اظهار داشت: شرایط سخت و طاقت فرسایی که مردم به دلیل وقوع این پدیده با آن مواجه شده اند از یک سو و تصمیمات نسنجیده که توسط برخی از مسئولان صورت می گیرد از سوی دیگر درد مردم را دوچندان کرده است.

اهواز - خبرنگار کیهان:

به گفته محمدجعفر فلسفی این چالش موضوعاتی همچون سلامت، بهداشت، اقتصاد، معیشت و آینده زندگی در شهر اهواز و استان خوزستان را در معرض خطر قرار داده است.

وی همچنین تصریح کرد: در این زمینه نه تنها مردم اهواز و خوزستان بلکه مردم سراسر کشور نسبت به این معضل و مسئله حساسیت نشان می دهند و می خواهند بدانند چرا خوزستان با وجود تمام سختی ها و مشکلاتی که دارند باید با معضل ریزگردها هم دست و پنجه نرم کنند و در چنین شرایط صعب و دشواری روزگار بگذرانند.

رئیس شورا با انتقاد از اینکه کسی به فکر جبران آسیب های ناشی از این معضل نیست، تاکید کرد: به جز آسیب هایی که این معضل بر سلامت مردم می گذارد فشارهای اقتصادی که مردم به دلیل این پدیده متحمل می شوند، بخش دیگر این آسیب ها است.

وی با تاکید بر ضرورت چاره اندیشی برای مسائل و خسارات ناشی از معضل ریزگردها گفت: با توجه به افزایش مصرف آب در زمان وقوع این پدیده پیشنهاد دادیم که میزان روزهای وقوع این پدیده در قبوض آب و همچنین قبوض برق مردم لحاظ شود.

رئیس شورای شهر اهواز همچنین با انتقاد از این که محیط زیست در زمینه معضل ریزگردها اقدام قابل توجهی نداشته است، به برخی اظهارنظرها مبنی بر حذف بودجه مقابله با گردوغبار از لایحه بودجه 97 اشاره و اظهار داشت: آقایان بودجه اولیه ای را پیشنهاد می دهند اما حاضر نیستند از آن دفاع کنند و مجلس هم وقتی می بیند که دفاعی صورت نمی گیرد بهایی به آن نمی دهد.