آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
شهرستان ها
۷

جنگل های مازندران به بهانه گردشگری نابود می شود

پدیده خشک شدن درختان جنگل مازندران و کاهش 20 درصدی آب تالاب میانکاله نگران کننده است.

ساری - خبرنگار کیهان:

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در همایش زیست محیطی صیانت از جنگل ها و مراتع شمال گفت: از تیرماه امسال شاهد خشک شدن درختان جنگل مازندران هستیم و با توجه به وضعیت موجود هنوز یاد نگرفتیم که با چه روشی از این سرمایه حفاظت کنیم.

حسین علی ابراهیمی با اعلام این مطلب که حفظ محیط زیست با شعار درست نمی شود، افزود: این استان مگر چند جاده احتیاج دارد که با درخواست احداث جاده مواجه هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مازندران تصریح کرد: حال جنگل ما خوب نیست، زیرا در برخی نقاط به اسم گردشگری شاهد تخریب جنگل ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شش دهه گذشته در این استان بیش از 3/5 میلیون هکتار جنگل وجود داشت، گفت: هم اکنون این میزان جنگل به کمتر از دو میلیون هکتار در مازندران رسیده است.

ابراهیمی افزود: اوایل دی ماه هوای شهرستان ساری سنجش شد و به طور لحظه ای غلظت گرد و غبار چهار برابر حد استاندارد بود که این مهم زنگ خطری برای استان مازندران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه با برداشت بی رویه از کوه، هراز مانند خوزستان شده است افزود: تا چه زمانی می خواهیم به اسم اشتغال از کوه ها برداشت کنیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ما مخالفتی با توسعه نداریم و مدافع تولید و اشتغال هستیم، اما نباید در اجرای یک پروژه اول کلنگ پروژه ای را بزنیم و سپس به بررسی مسائل زیست محیطی آن بپردازیم.