آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۳
سینما
۱۲

«دونده مارپیچ» سر پیچ جدول گیشه نمایش!

«دونده مارپیچ: علاج مرگ» با فروشی 5/23 میلیون دلاری در صدر جدول گیشه نمایش هفتگی سینماهای آمریکای شمالی نشست. این اکشن علمی تخیلی که بازیگران مشهوری هم ندارد، تماشاگران 25 ساله را به داخل سالن سینماها کشاند. با توجه به هزینه تولید 62 میلیون دلاری فیلم، می توان گفت برای کمپانی فوکس قرن بیستم سود خوبی به همراه خواهد آورد.

اکران عمومی فیلم در حدود 50 کشور دیگر دنیا، فروشی 63 میلیون دلاری برای آن رقم زده است. فیلمنامه این اکشن آینده نگرانه براساس نوول پرخواننده جیمز داشنر به همین نام نوشته شده است. با نمایش عمومی سومین قسمت این اثر، ماجراجویی های آن هم به پایان می رسد. توماس کاراکتر اصلی این مجموعه فیلم، موفق می شود با همکاری دوستانش درمانی برای بیماری مرگباری به نام فلار پیدا کند. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، قرار بود فیلم سال گذشته میلادی روی پرده سینماها برود، اما جراحت شدید دیلان اوبراین بازیگر اصلی آن سر صحنه فیلمبرداری، باعث توقف کار تولید فیلم شد. دو قسمت قبلی فیلم، سال های 2014 و 2015 اکران عمومی شدند. کارگردانی هر سه قسمت فیلم را وس بال به عهده داشته است.

فروش افتتاحیه دو قسمت پیشین این مجموعه فیلم، حدود ده میلیون دلار بیشتر از قسمت پایانی آن بوده است. اکران عمومی دونده مارپیچ، به سه هفته صدرنشینی «جومانجی» خاتمه داد. این کمدی فانتزی با بازی دواین جانسن، با فروشی 5/16 میلیون دلاری در ردیف دوم جدول قرار گرفت. محصول تازه شرکت سونی، طی چهار هفته نمایش عمومی در آمریکای شمالی، موفق به فروشی 338 میلیون دلاری شده است. فروش فیلم در دیگر کشورهای دنیا هم، به رقم 484 میلیون دلار رسیده است.

وسترن دوره ای «متخاصمان» ساخته اسکات کوپر، با فروشی ده میلیون دلاری ردیف سوم جدول گیشه را به خود اختصاص داد. کریستین بیل در این فیلم در نقش افسری ظاهر می شود که سال 1892، مامور اسکورت رهبر سرخپوستان تا خانه اش در مونتانا می شود. از این فیلم، به عنوان یک کار اسکاری نام برده می شود.