آرشیو دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۱
ایران زمین
۱۹
تک خبر

اعطای 120 میلیارد تومان تسهیلات به زلزله زدگان

کرمانشاه - خبرنگار ایران /زلزله زدگان استان کرمانشاه بیش از 120 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند.

«داوود یاوری»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال در این استان اعتبارات خوبی را در نظر گرفته، افزود: دولت 846 میلیارد تومان اعتبار از کل اعتبارات کشوری که میزان آن 20هزار میلیارد تومان است را برای ایجاد اشتغال در این استان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات هم در بخش روستایی و هم شهری است، اضافه کرد: دولت برای کمک به اشتغال و ادامه مثبت این طرح، 2 تا 8 درصد یارانه به آن اختصاص داده است.

همچنین در بخش تسهیلات دولتی از محل صندوق توسعه ملی بیش از 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای روستاها در نظر گرفته شده است. افرادی که از این تسهیلات اشتغالزایی استفاده می کنند، سود تسهیلات به معنایی که اکنون در اکثر بانک ها وجود دارد را پرداخت نمی کنند و نرخ سود این تسهیلات بیش از 4 درصد برای روستاییان نیست.

یاوری نرخ سود تسهیلات به شهرنشینان را 6 درصد عنوان کرد و گفت: درسفری که هفته های گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه داشتند، خبر از اعطای بیش از 120 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده های زلزله زده داد که نرخ این تسهیلات زیر 10 درصد است. گفتنی است، در سفر «علی ربیعی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده تولیدی در این مناطق اختصاص یافته است.

یاوری سهم استان کرمانشاه از تسهیلات مشاغل خانگی را 28 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 99 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد است.