آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۲
اقتصادی
۶

واگذاری زمین برای ساخت 20 هزار «مسکن اجتماعی»

علت کندی پیشرفت مسکن اجتماعی، اختصاص نیافتن اعتبارات مورد نیاز از سوی دولت است. بر این اساس، قرار بود امسال (1396) 20 هزار مسکن اجتماعی و در سال آینده نیز 20 هزار واحد دیگر واگذار شود که اراضی آنها آماده واگذاری است اما بنیاد مسکن هنوز تامین اعتبارات لازم را انجام نداده است.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن با بیان اینکه 7320 خانوار دومعلول مشمول دریافت مسکن می شوند، گفت: تاکنون 1087 واحد به این خانوارها تحویل شده است.

حمیدرضا عظیمیان در نشست خبری گفت: در شهریورماه امسال دستورالعملی در مجمع عمومی سازمان ملی زمین و مسکن به تصویب رسید که بر اساس این دستورالعمل کسانی که در اراضی دولتی ساخت و ساز کرده باشند، به قیمت روز آن شهر، قیمت زمین از افراد اخذ شده و ملک آنها سنددار می شود و می توانند از تمامی تسهیلات مرتبط با اراضی سنددار از قبیل وام بانکی استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان پیشرفت مسکن مهر تا پایان آذرماه امسال گفت: از 2 میلیون و 200هزار واحد مسکن مهر، یک میلیون و 200 هزار واحد در تعهد سازمان ملی زمین و مسکن بود که در حال حاضر 113 هزار و 687 واحد باقی مانده است که حدود 10 درصد کل تعهدات این سازمان را شامل می شود. بر اساس دستور رئیس جمهوری که باید تا پایان شهریور 97 پرونده مسکن مهر خاتمه یابد، در حال تکمیل واحدهای باقی مانده هستیم و در سال جاری 36 هزار و 103 واحد را به اتمام رسانده ایم.

عظیمیان گفت: تفاهمنامه ای با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن خانوارهای دو معلول داریم که بر اساس اعلام بهزیستی 7 هزار و 320 خانوار دو معلوله مشمول این طرح می شوند. سازمان ملی زمین و مسکن نیز زمین ساخت واحدهای مسکونی و همچنین بخشی از مسکن مهر فاقد متقاضی را پس از اصلاح ساختار واحدها برای زندگی معلولان تامین خواهد کرد. بنیاد مستضعفان نیز

به ازای هر خانوار 15 تا 30 میلیون تومان تخصیص خواهد داد و تاکنون 2هزار و 684 واحد مسکونی تخصیص یافته و 1087واحد تحویل شده است.