آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رانندگان تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند

بارش باران و برف با ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه

سازمان هواشناسی اعلام کرد بررسی آخرین نقشه های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی در روز دوشنبه از سمت مرزهای غربی به کشور می باشد.

بنا بر اعلام این سازمان، این سامانه در روز دوشنبه سبب بارش باران و برف و وزش باد در استان های واقع در غرب، شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و به تدریج دامنه های جنوبی البرز خواهد شد. سامانه فوق روز سه شنبه تقویت شده و علاوه بر نواحی فوق، بخش هایی از جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و استان های ساحلی خزر را در بر می گیرد.

روز چهارشنبه نیز بارش همچنان در مناطق ذکر شده تداوم داشته و بخش هایی از جنوب کشور را نیز در بر می گیرد. از بعد از ظهر این روز از شدت فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور کاسته می شود. در این روز با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، تشدید بارش در سواحل شمالی و خراسان شمالی پیش بینی می شود. این سامانه روز پنجشنبه از شمال شرق کشور خارج می شود.

لازم به ذکر است در روز دوشنبه در برخی نقاط استان های خوزستان و ایلام وزش باد شدید و گردوخاک دور از انتظار نمی باشد.

رانندگان حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند

سرهنگ رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز با اشاره به پیش بینی بارش برف و باران در اواسط هفته، به سایت راهورگفت: لازم است تمام هموطنانی که قصد تردد به گردنه ها و محورهای برفگیر را دارند و در استان های شمالی، شمال غربی و شمال شرقی تردد خواهند داشت، حتما زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.