آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۰
جهان
۲۰

<استیو بنن> جلسه بازجویی را به بازی گرفت

گروه جهان / استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا این روزها بازی عجیب و غریبی راه انداخته است زیرا روز پنجشنبه پس از آنکه سه بار جلسه پرسش و پاسخ خود با یکی از کمیته های مجلس نمایندگان را به تعویق انداخته بود، سرانجام در این جلسه حاضر شد اما فهرستی متشکل از 25 سوال که دوست دارد از او پرسیده شود آورده بود و تنها به همین 25 سوال پاسخ داد و نه هیچ چیز دیگر.

به گزارش «ایران» به نقل از سایت روزنامه امریکایی «واشنگتن پست»، هنگامی که اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه سعی کردند، بنن را وادار کنند به سوال هایی فراتر از فهرست از قبل آماده شده اش جواب دهد، او چند بار تکرار کرد که کاخ سفید به او اجازه نداده به این سوال ها پاسخ دهد.

پیشتر نیز بنن در یک جلسه بازجویی در جمع نمایندگان کنگره حاضر به پاسخگویی به بسیاری از سوال ها نشده و سکوت اختیار کرده بود. به گزارش شبکه خبری ان. بی. سی امریکا، او حتی حاضر نشده است در صورت تشکیل جلسه بازجویی در دادگاه عالی، در دادگاه سوگند یاد کند و گفته است، به جای سوگند یاد کردن حاضر است به طور داوطلبانه توسط تیم رابرت مولر، بازرس پرونده تبانی احتمالی فراخوان انتخاباتی ترامپ با روسیه همکاری کند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود درباره جلسه روز پنجشنبه بنن با نمایندگان کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این سوال را مطرح کرده است که بنن چه بازی ای را شروع کرده است؟ این روزنامه در پاسخ به این سوال آورده است: یک احتمال قوی این است که بنن دوباره می خواهد خود را به ترامپ نزدیک کند اما می خواهد این کار را به آرامی انجام دهد. این در حالی است که ترامپ بشدت تلاش می کند خودش را از بنن دور نگه دارد.