آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۷
سیاسی
۲

روحانی در جمع ایرانیان مقیم هند: علاوه بر قدرت دفاعی قدرت مذاکراتی بالایی داریم

رئیس جمهور در دیدار صمیمی با ایرانیان و دانشجویان مقیم هند گفت: به دنیا نشان دادیم علاوه بر قدرت دفاعی بالا، قدرت مذاکراتی بالایی داریم. حاکم فعلی آمریکا بیش از یک سال است می خواهد برجام را از بین ببرد و هر بار می گوید این آخرین امضای من است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی ناراندا مودی، نخست وزیر هندوستان و برای یک دیدار رسمی سه روزه، روز پنجشنبه به هند سفر کرده است با قدردانی از تلاش های وزارت خارجه و دکتر ظریف در عرصه سیاست خارجی و احقاق حقوق ملت ایران گفت: به واسطه زحماتی که کشیده شد، بخوبی نشان دادیم همان گونه که از قدرت دفاع در برابر متجاوز برخوردار هستیم، توان سیاسی و قدرت مذاکره نیز با جهانیان داریم و در این حوزه نیز جایگاه کشورمان در طول سال های گذشته هر روز قوی تر شده است.

روحانی گفت: امروز ایران از دیدگاه سازمان ملل و حتی قدرت هایی که رابطه خوبی با ملت ایران ندارند، قدرتی تاثیرگذار در منطقه است و هیچ کس در آن تردیدی ندارد.

راهی جز اتحاد و برادری میان مسلمانان وجود ندارد

رئیس جمهور کشورمان همچنین دیروز در اجتماع نمازگزاران «مکه مسجد» حیدرآباد هندوستان گفت: اگر مسلمانان با هم متحد بودند، رئیس جمهور آمریکا جرات نمی کرد بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کند و اگر با هم متحد بودیم رژیم غاصب صهیونیستی جرات نمی کرد به حقوق ملت فلسطین تجاوز کند.

حسن روحانی اظهار کرد: امروز در نماز جمعه حیدرآباد شرکت کردیم تا بگوییم صدا و هدف ما در دنیای اسلام یکی است. نه تنها ما مسلمانان باید برادر باشیم و با مهربانی و رحمت با یکدیگر رفتار کنیم بلکه مسلمانان باید مایه رحمت برای همه جهانیان باشند.