آرشیو دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۰۳۱
هنر و ادبیات
۸
خبر آخر

هزارتو منتشر می شود

انتشارات روزنه مجموعه کتاب هایی به نام «هزارتو» را زیرنظر و به دبیری مجید لشکری (پژوهشگر و فیلمساز) به چاپ رسانده و به زودی روانه بازار می شوند. به گفته دبیر مجموعه هزارتو، با تمرکز بر کیفیت کارها در برنامه ریزی و انتخاب این کتاب ها کوشش شده تلفیقی از آثار نویسندگان نوگرا یا کمتر شناخته شده و تجربه گرا در کنار آثاری از نویسندگان سرشناس در این عرصه ها برای علاقه مندان قلمروی تئاتر و سینما صورت پذیرد. در حال حاضر مجموعه کتاب های «هزارتو» فعالیت خود را با تمرکز بر چاپ نمایشنامه و فیلمنامه های خارجی آغاز کرده است. اما قرار است در ابعادی وسیع به تئاتر، سینما و همچنین در آینده ای نزدیک به داستان متفاوت جهان بپردازد. در فهرست کتاب های چاپ شده در مجموعه «هزارتو» آثار زیر دیده می شود. پنج جلد، شامل بیست و یک نمایشنامه از لارش نورن: ترجمه محمد حامد.

به ترتیب جلد اول: آهنگ بی صدا و سه نمایشنامه دیگر، جلد دوم: همه آنچه که بود و سه نمایشنامه دیگر، جلد سوم: اینجا و سه نمایشنامه دیگر، جلد چهارم: از عشق و سه نمایشنامه دیگر، جلد پنجم: قطعه های زمستانی و چهار نمایشنامه دیگر.

همچنین فیلمنامه کامل ایوان مخوف (در سه قسمت)، به همراه رزمناو پوتمکین - سرگئی آیزنشتاین: ترجمه قاسم صنعوی

دیگر آثاری که به زودی در این مجموعه به چاپ خواهند رسید:

سه نمایشنامه تک پرده ای- فرناندو آرابال: ترجمه ایرج انور. شب جنایتکاران - خوزه ترایانا: ترجمه هوشنگ آزادیور و عدنان غریفی. پنج نمایشنامه تک پرده ای - لوییجی پیراندللو: ترجمه ایرج انور. سرود رستاخیز- آرتور میلر، ترجمه علی صنعوی. روابط عمومی نشر