آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۱
اقتصادی
۴

معاون توانیر خبر داد: ارائه برق رایگان به کشاورزان

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به برنامه های تشویقی برای کاهش مصرف برق از ارائه برق رایگان به بخش کشاورزی پس از ساعات پیک مصرف خبر داد.

محمدرضا حقی فام در گفت وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که وزیر نیرو اعلام کرده که برای پاسخ گویی به تقاضا بهترین روش مدیریت مصرف است، چه برنامه هایی برای روزهای اوج مصرف تابستان سال آینده اندیشیده شده، گفت: قرار شده که برای تابستان سال آینده و پیک مصرف، شش هزار مگاوات کاهش مصرف برق دهیم.

وی افزود: برنامه هایی که برای محقق شدن این اقدام انجام خواهیم داد، این است که برای بخش صنعت، بخش تعطیلات و تعمیرات و برای تجاری ها و اداری ها برنامه های تشویقی و برای بخش کشاورزی چهار ساعت در پیک مصرف، خاموشی اعمال خواهیم کرد تا در مابقی ساعات روز در دوره پیک، برق مجانی مصرف کنند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ادامه داد: در بخش خانگی نیز استفاده از نصب پنج میلیون لامپ کم مصرف LED را در تهران که شروع شده که در کنار این موضوع بر روی مسائل فرهنگی مشترکان خانگی سرمایه گذاری خواهیم کرد، تا مردم نیاز مصرف خود را کاهش دهند، چرا که مشارکت بخش خانگی در سال های گذشته در کارهای فرهنگی فعال بوده اند و امیدواریم در تغییر الگوی مصرف به ما کمک کنند.

به گفته حقی فام، برنامه ریزی توانیر برای صرفه جویی در مصرف برق در تابستان امسال پنج هزار مگاوات بوده است که به 4060 مگاوات رسیدیم و 800 مگاوات نیز شرکت مدیریت شبکه برق ایران کمک کرد، تا در مجموع امسال به حدود 4800 مگاوات برسیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اضافه کرد: امید است به این هدف شش هزار مگاواتی نزدیک شویم و اگر به عدد پنج هزار مگاوات هم برسیم، کمک زیادی به شبکه برق خواهد کرد.

حقی فام ادامه داد: فعلا مشکل کم آبی در پشت سدها را داریم و انرژی برق آبی کمتری به کمک کشور خواهد آمد، پس باید مدیریت مصرف را جدی تر از پارسال دنبال کنیم.