آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۱
ورزشی
۹

معرفی رسمی بانوی ایرانی به عنوان بهترین ورزشکار تیر و کمان جهان

زهرا نعمتی که هفته گذشته عنوان بهترین ورزشکار تیر و کمانی اش در سال 2017 به صورت غیررسمی اعلام شده بود دیروز به طور رسمی صاحب این عنوان شد.

کماندار طلایی دو دوره بازی های پارالمپیک از سوی فدراسیون جهانی و پس از نظرسنجی و با رای مردم به عنوان پاراکماندار برتر جهان در سال 2017 معرفی شد. بانوی پرافتخار ایران در بازی های پارالمپیک لندن و ریو، در رقابت های قهرمانی جهان در چین در سال 2017 موفق به کسب مدال طلا شد.

«جسیکا استرتون» از انگلستان، «کارلا جین» از برزیل، «تاتیانا اندریوسکایا» از روسیه، و «جیامین ژو» از چین، رقبای نعمتی برای کسب افتخار برترین ورزشکار سال 2017 بودند.

زهرا نعمتی پس از کسب عنوان بهترین کماندار پاراالمپیکی سال 2017 اظهار داشت: در سال های اخیر عناوین و هدیه های زیادی دریافت کردم اما همیشه آنهایی که با حمایت و رای مستقیم مردم بوده است برایم طعم دیگری دارند و لذت بخش تر هستند و از ملت عزیز ایران که مثل همیشه به من انگیزه دادند و پشتیبانی کردند، سپاسگزاری می کنم. سال 96 با فراز و نشیب های زیادی برای من همراه بود و این عنوان حسن ختامی است برای این سال بی نظیر. امیدوارم در سال جدید، روزهای بهتری برای مردم عزیز کشورم در راه باشد و بتوانم همچنان برای کشورم افتخارآفرینی کنم.