آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۱
ورزشی
۹

شکایت فدراسیون فوتبال از رفتار سعودی ها در بازی با استقلال

فدراسیون فوتبال در پی بی اعتنایی بازیکنان الهلال به یک دقیقه سکوت در بازی با استقلال شکایت کرد.

با وجود هماهنگی که فدراسیون فوتبال با مسئولان ای اف سی برای انجام یک دقیقه سکوت قبل از بازی استقلال و الهلال عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا انجام داده بود، اما بازیکنان تیم عربستانی به این موضوع بی اعتنایی کردند تا حواشی زیادی ایجاد شود. در پی این اتفاق فدراسیون فوتبال رسما بابت رفتار بازیکنان تیم عربستانی در بازی با استقلال تهران در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال شکایت کرد.

این خبر که روز پنجشنبه در رسانه های ایرانی از سوی وزارت ورزش و جوانان منتشر شد، روز جمعه در رسانه های اماراتی بازتاب داشت. رسانه های اماراتی با ابراز تعجب از شکایت ایران و تشریح دلایل آن نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

اماراتی ها نیز طی فصل جاری با ایران مشکل داشتند و تصمیم داشتند که در تهران حضور پیدا نکنند اما فدراسیون فوتبال آسیا با این تصمیم مخالفت کرد و حالا به نظر می رسد که همچنان حمایت رسانه های این کشور از نماینده عربستان ادامه دارد. با توجه به شکایت فدراسیون فوتبال ایران حالا باید دید واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا چه خواهد بود؛ آیا جریمه ای را برای تیم الهلال عربستان در نظر می گیرد یا بی سر و صدا از کنار این شکایت رد می شود.

البته در این ماجرا بار دیگر قدرت دیپلماسی ورزش ایران در میادین بین المللی سنجیده می شود، تا پیش از این فدراسیون فوتبال عملکرد ضعیفی در ماجرای میزبانی نمایندگان ایران از تیم های عربستانی داشت و نتیجه تمام تلاش هایش آن شد که تیم های ایرانی در عمان به مصاف رقبای سعودی می روند!