آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۳
سینمای ایران
۱۱
خبر خوب

جمشید مشایخی خانه نشین نیست

جمشید مشایخی، یکی از قله های بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران را با انبوهی از نقش آفرینی های درخشان و ماندگار به یاد می آوریم؛ از فیلم هایی چون گاو، قیصر و کمال الملک تا آثاری چون هزاردستان، گل های داودی و طلسم. مشایخی بجز این که در بازیگری چهره است، خارج از این فضا و در عالم واقعیت هم شخصیتی محبوب و پرطرفدار است و همواره حضورها و مشارکت های اجتماعی فراوان و موثری داشته است.

مهم تر از آن منش و اخلاق لوطی وار و خضوع و ادب این هنرمند است. استاد که عنوان سفیر سلامت را هم یدک می کشد و توجه ویژه ای به فرهنگ ورزش و ورزشکاران دارد، مدتی است به دلیل انجام عمل جراحی، کمتر در جمع حاضر می شوند و نام او را این اواخر کمتر در فهرست بازیگران فیلم یا سریالی دیده ایم. این مساله، سوالاتی درباره ایشان به وجود آورده است، اما پسر مشایخی در گفت وگویی که با ایسنا داشت، اطمینان داد استاد خانه نشین نشده و حالشان رو به بهبود است.

سام مشایخی، پسر جمشید مشایخی درباره حال عمومی این هنرمند پیشکسوت بعد از ترخیص از بیمارستان توضیح داد: دوران نقاهت ایشان به خاطر شدت بیماری ای که داشتند و همچنین کهولت سن، طولانی و سخت شده است، ولی خوشبختانه خیلی بهتر شده اند.

او ادامه داد: با توجه به تشخیص پزشک قرار است این هفته ویزیت شوند و نزد پزشک بروند. دکترشان تشخیص داده بود چون ممکن است هنوز اثرات عمل جراحی در وجودشان باشد و به طور کامل التیام پیدا نکرده باشد، این هفته پیش دکترشان بروند. با این حال امکان این که به خاطر همین بیماری دوباره در بیمارستان بستری شوند با توجه به روند مثبت بهبودشان وجود ندارد و خودشان هم احساس بهتری نسبت به اوضاع جسمانی شان دارند.

سام مشایخی با تاکید بر این که جمشید مشایخی خانه نشین نشده است، به حضور یکساعته این هنرمند در مراسمی که شامگاه چهارم اسفند ماه در باغ موزه قصر برای بزرگداشتش برگزار شده بود، اشاره کرد و در ادامه گفت: در این مدت که پدر بیمار بودند چند نفر از مسئولان و ورزشکاران بخصوص فوتبالیست ها به عیادت ایشان آمدند.

جمشید مشایخی 23 بهمن ماه بعد از 23 روز بستری شدن در بیمارستان و انجام یک عمل جراحی 13 ساعته، از بیمارستان مرخص شد.