آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۴
اقتصادی
۴

رئیس اتاق اصناف: برنامه خاصی برای بهبود نمایشگاه های بهاره وجود ندارد!

رئیس اتاق اصناف در تشریح جزئیات نمایشگاه های بهاره امسال گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای بهبود نمایشگاه های بهاره وجود ندارد.

علی فاضلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خاوران به عنوان پنجمین نقطه برای برگزاری نمایشگاه های بهاره انتخاب شد اما با توجه به اینکه زیرساخت های آن آماده نبود، هفته آینده و با تاخیر افتتاح می شود تا در کنار چهار نمایشگاه بهاره دیگر در حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم، بوستان ولایت و مصلی به مردم خدمات رسانی کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه باتوجه به مخالفت اصناف در برگزاری نمایشگاه بهاره، چه برنامه ای برای بهتر شدن آن در سال جاری دارید؟ گفت: در حال حاضر برنامه خاصی وجود ندارد، چرا که وقتی نمی توان برای برگزاری این نمایشگاه در شان مردم زیرساخت های لازم را برگزار کرد و مجبور به برگزاری آن در زیر چادر هستید، نمی توان کاری انجام داد.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: تمهیدات لازم برای عرضه برندهای بهتر در نمایشگاه بهاره امسال صورت گرفته است که کیفیت محصولات نمایشگاه بهاره نسبت به سال های گذشته ارتقا پیدا کند.

فاضلی همچنین در خصوص چگونگی نظارت بر نمایشگاه های بهاره برای عدم عرضه محصولات خارجی و قاچاق تاکید کرد: بازرسان اتاق اصناف به شدت بر نمایشگاه های بهاره نظارت می کنند و به محض مشاهده کالای خارجی مجاز یا غیرمجاز علاوه بر ضبط محصول خارجی، عرضه کننده آن نیز بازداشت خواهد شد و در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم و رحمی نخواهیم کرد.

وی همچنین درباره وضعیت تخفیف 15 تا 20 درصدی محصولات ارائه شده در سطح نمایشگاه های بهاره گفت: مسلما همه محصولاتی که در نمایشگاه های بهاره عرضه می شوند، تخفیف 15 تا 20 درصدی ندارند، چراکه در برخی از کالاها نمی توان با این شیوه سودی نصیب تولیدکنندگان و عرضه کنندگان آن کالا کرد. به عنوان مثال آجیل و خشکبار ضریب سودی بین 8 تا 10 درصد دارد و نمی توان سود 15 تا 20 درصدی برای آنها مانند دیگر محصولات اعمال کرد.