آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۴
اقتصادی
۴

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: رئیس جمهور در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق شرکت نمی کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی نامه ای یکی از دلایل ضعف ساختاری در مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق را مبنی بر خلا حضور رئیس جمهور یا نماینده ویژه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی درخصوص نامه ای خطاب به رئیس جمهور مبنی بر اداره ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نوشت: خروجی این ستاد علاوه بر مبارزه با قاچاق، عدم خروج ارز از کشور و رونق تولید است و بدلیل اهمیت این موضوع قانون گذار مدنظر دارد که این جایگاه باید توسط رئیس جمهور اداره شود.

وی افزود: در قانون دیده شده است که اگر شخص رئیس جمهور نتواند در جلسه ای حضور پیدا کند می تواند بر اساس اصول قانون اساسی بخشی از اختیارات خود را به یک نماینده ویژه منتقل کند و نماینده ویژه باید بتواند بر اساس اختیارات شخص رئیس جمهور، اتخاذ تصمیم کند ولی متاسفانه در طول سال های اخیر شاهد عدم تشکیل جلسات توسط رئیس جمهور بوده ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از دلایل ضعف ساختاری در مصوبات این ستاد را مبنی بر خلا حضور رئیس جمهور یا نماینده ویژه دانست و ادامه داد: این مسئله در ماه های اخیر تشدید شده و وضعیت را بدتر کرده است. ریاست این سازمان که یکی از نیروهای خدوم کشور محسوب می شود، بدلیل مسئولیت خاص در یکی از وزارتخانه ها امکان استمرار مسئولیت در ستاد را ندارد؛ لذا به رئیس جمهور تذکر دادیم.

پورابراهیمی از تکلیف رئیس جمهور درخصوص حضور در ستاد مبارزه با قاچاق خبر داد و اضافه کرد: این اصلاحیه در حال نهایی شدن در کمیسیون است و ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام می رسد و انشاا... در سال آینده شاهد اصلاح ساختار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهیم بود.

وی ادامه داد: نماینده ها نیز طرح تحقیق و تفحص از ستاد را آماده کردند و در کنار آن، گزارش دستگاه ها نیز باید مد نظر قرار گیرد و تخلفات احصا و گزارش نهایی آن همچون سایر طرح های تحقیق و تفحص به دستگاه قضایی ارسال شود.