آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۸
جهان
۶

کشته شدن 15 نظامی ترکیه در عفرین

جنگ عفرین همچنین سربازان بیشتری را از ترکیه قربانی می کند. این درحالی است که مقامات آنکارا می گویند هیچ جدول زمانی برای عملیات خود در عفرین ندارند و تا مدت نامعلومی عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را ادامه خواهند داد. در همین حال گفته می شود در درگیری های شدید دو روز گذشته بین نیروهای ترکیه و ارتش سوریه تعدادی از سربازان سوری نیز کشته شده اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، ارتش ترکیه اعتراف کرد در درگیری های 24 ساعت گذشته در منطقه عفرین 11 سرباز این کشور کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند. سربازان زخمی بسرعت به منظور معالجه از منطقه درگیری خارج شدند. این در حالی است که دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید در همین فاصله زمانی دست کم 15 نظامی ترکیه کشته شده اند. با این حساب شمار کشته شدگان ارتش ترکیه از زمان آغاز عملیات عفرین تاکنون دست کم به 60 نفر می رسد. ترکیه از یک ماه پیش عملیات خود را در منطقه عفرین به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد شروع کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در یک خبر دیگر از کشته شدن 17 نفر از نیروهای وابسته به ارتش سوریه و نیروهای کرد در حمله هوایی ترکیه به عفرین خبر داد. به گفته این منبع ترکیه روستای جما در شمال غرب عفرین را هدف قرار داد که نیروهای دولتی سوریه و کردها در آنجا مستقر هستند. این اقدام احتمالا در تلافی کشته شدن نظامیان ترک طی روزهای گذشته بوده است. از 11 روز پیش نیروهای وابسته به ارتش سوریه بعد از درخواست کردها برای مقابله با حمله ترکیه وارد عفرین شدند.

روز گذشته معاون فرمانده نیروهای مردمی سوریه وابسته به ارتش این کشور از سرنگون کردن یک بالگرد ارتش ترکیه در منطقه عفرین خبر داد و گفت آنها موفق شدند روز پنجشنبه یک بالگرد ترکیه از نوع کبری را در روستای «جالو» از توابع شهرک «راجو» در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه مورد هدف قرار داده و سرنگون کنند. همچنین دیروز بنعالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد عملیات ارتش این کشور در عفرین سوریه جدول زمانی ندارد و تا وقتی که تروریست ها به طور کامل از این منطقه پاکسازی نشوند این عملیات ادامه خواهد داشت. ستادکل ارتش ترکیه می گوید از زمان آغاز عملیات تجاوزکارانه نیروهای این کشور موسوم به شاخه زیتون در عفرین، 2295 تروریست کشته شده اند.