آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۳
جهان
۲۰

دو خط خبر

برخی منابع در ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی با اشاره به وجود اختلافاتی در این ائتلاف تاکید کردند که اختلافات مذکور برگزاری انتخابات زودهنگام را تسریع می بخشد. اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش تردیدها درخصوص آینده کاری او بعد از پیشروی تحقیقات مربوط به فساد، اعلام کرد با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالف است.

در رای گیری درون حزبی که از حامیان حزب سوسیال دموکرات آلمان و از طریق پست برگزار شد، دو سوم از 464 عضو این حزب حمایت خود را از یک ائتلاف مجدد با محافظه کاران تحت رهبری مرکل اعلام کردند.

دادگاه قانون اساسی گواتمالا شکایت مطرح شده علیه انتقال سفارت این کشور به قدس را رد کرد.

ارتش امریکا در حال ساخت یک لیزر قدرتمند برای کور کردن پهپادهای جاسوسی است. در این زمینه کمپانی لاکهیدمارتین یک قرارداد 150 میلیون دلاری امضا کرده و انتظار می رود در راستای آن چندین قرارداد دیگر به ارزش یک میلیارد دلار نیز امضا کند.

عربستان سعودی هفت شرط اساسی را برای بهبود روابط با نخست وزیر لبنان تعیین کرده و تاکید کرد حریری باید برای بازگشت به «آغوش عربستان» این شروط را اجرا کند. یکی از این شروط مقابله حریری با اقدامات محور مقاومت و نفوذ ایران در لبنان است.

عربستان 8 شرط را برای حضور مردم در کنسرت مختلط «تامر حسنی»، خواننده مصری که اواخر ماه میلادی جاری برگزار می شود، تعیین کرد که مهم ترین آنها ممنوع بودن هر گونه حرکت موزون و رقص در کنسرت است.

در آستانه سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به مصر، دادگاه قانون اساسی به عنوان عالیترین دادگاه مصر، به نفع حاکمیت عربستان بر جزایر تیران و صنافیر حکم داد. این درحالی است که دادگاه های مصری طی دو سال گذشته چندین بار حکم بطلان یا اجرای این توافقنامه را صادر کردند.