آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۳
شهرستان ها
۷

سرمایه گذاری چینی ها برای تولید اکسید روی در یزد آغاز شد

فعالیت یک شرکت سرمایه گذاری از چین در یزد برای تولید اکسید روی آغاز شد.

مقدمات و زیرساخت های لازم برای تولید اکسید روی انجام شده و کار در مرحله پیاده سازی و استقرار تجهیزات خط تولید است که به زودی این واحد به بهره برداری خواهد رسید.

این شرکت چینی قرار است نیاز صنعت کاشی و سرامیک ایران و به خصوص یزد به محصول اکسید روی را تامین کند و در کنار آن مازاد تولید به خارج صادر شود.

به گفته صاحب نظران، هم اکنون اکسید روی مورد نیاز صنعت کاشی و سرامیک از چین وارد می شود و با بهره برداری از این طرح، بخش مهمی از نیازها به این محصول با قیمت ارزان تر از گذشته در داخل تامین خواهد شد.

در نشستی که به منظور رفع موانع و مشکلات شرکت سرمایه گذار چینی با حضور «جی ژانگ» مدیر شرکت و مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان در مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد برگزار شد، موانع و مشکلات طرح بررسی و بر تسریع در روند اجرای آن تاکید شد.

میزان تولید اکسید روی در این واحد که در آن 10 تا 15 میلیون یورو سرمایه گذاری می شود، سالانه 40 هزار تن پیش بینی شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد این استان نهمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان است که نیمی از این محصول را در کشور تولید می کند.

محمدرضا علمدار یزدی اضافه کرد: 67 واحد تولید کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی 17 هزار نفر در استان فعالیت دارد.

وی گفت: با افتتاح 52 طرح در این حوزه حدود 200 میلیون مترمربع به ظرفیت تولید کاشی کشور افزوده می شود.