آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۳
شهرستان ها
۷

استاندار آذربایجان شرقی: رئیس جمهور با استفاده از صندوق توسعه ملی برای نجات دریاچه ارومیه موافقت کند

تبریز-خبرنگار کیهان: استاندار آذربایجان شرقی خواستار موافقت رئیس جمهوری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به منظور نجات دریاچه ارومیه شد.

مجید خدابخش در شورای فرهنگی، اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان شرقی گفت: برای نجات این دریاچه بزرگ باید از صندوق توسعه ملی یا منابع مالی خارجی استفاده کرد.

وی افزود: در طول 27 سال اخیر آب دریاچه ارومیه بیش از 3 متر کاهش یافته است.

استاندار در عین حال بر لزوم ورود سازمان های مردمی به موضوع تاکید کرد و با عنوان این که قرار نیست دولت به تنهایی این کارها را انجام دهد، اظهار داشت: مردم می توانند تاثیر بسیار مهمی بر روند امور و کارها و از جمله نجات دریاچه ارومیه داشته باشند و استانهای آذربایجان غربی، شرقی و کردستان می بایست مشارکت فعالانه تری برای کمک به خروج از بحران نابودی دریاچه ارومیه اعمال کنند. استاندار همچنین رقم تخصیصی برای نجات دریاچه را اندک خواند و در عین حال خواستار مدیریت مصرف آب شد.

«علی رضا ایمان لو» مدیرعامل آب و فاضلاب استان نیز گفت: در راستای تفاهم با ستاد احیای دریاچه 300 کیلومتر شبکه فاضلاب کار شده است. وی در عین حال با تاکید بر وجود بدهی بسیار بالا به پیمان کار تصفیه خانه آذرشهر افزود: از 4200 میلیارد ریال پول مورد نظر برای تصفیه خانه تبریز فقط 950 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.