آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

شماره 190 وزارت بهداشت، پذیرای شکایات مردمی

نظارت بر اماکن و رستوران های بین راهی در ایام نوروز تشدید می شود

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نظارت بر اماکن و رستوران های بین راهی در ایام نوروز تشدید می شود.

محسن فرهادی به پایگاه خبری وزارت بهداشت گفت: برنامه های نوروزی بهداشت محیط و نظارت بر اماکن و رستوران ها از پانزدهم اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

فرهادی با بیان اینکه مهم ترین هدف مرکز بهداشت محیط، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان خصوصا مسافرین نوروزی است، خاطرنشان کرد: نوع عملکرد، نظارت و کنترل های ما بر روی مراکز و اماکن عمومی متفاوت است، یعنی اولین اولویت ما بر بازدید از هتل ها، متل ها، پانسیون ها، رستوران ها با تاکید بر اماکن، مساجد، رستوران ها و پمپ بنزین های بین راهی است.

وی با بیان اینکه برنامه های ما از 8 صبح تا 8 شب به صورت ثابت و از 8 شب تا 8 صبح به صورت کشیک های آنکال اجرایی می شود، افزود: شماره تلفن 190 به صورت شبانه روزی آمادگی پاسخگویی به شکایات مردم را دارد، ضمن اینکه تیم های عملیاتی ملبس به یونیفروم بهداشت و آرم 190 هستند.معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: هر چه به پایان سال نزدیک می شویم، کنترل بر آرایشگاه های مردانه و زنانه، شیرینی فروشی ها و شیرینی پزی ها افزایش پیدا کرده و بعداز تحویل سال 97، بر نظارت مراکز مسافرپذیر و در ایامی مانند روز طبیعت بر بهداشت محیط تفرجگاه ها، سواحل و پارک ها تاکید خواهد شد. وی درخصوص کنترل های بین راهی توضیح داد: در زمینه کنترل بر اماکن و رستوران های بین راهی چهار نکته از اهمیت بیشتری برخوردار است، اول بهداشت فردی است، یعنی افرادی که در رستوران ها و اماکن بین راهی فعالیت دارند، در درجه اول باید بهداشت فردی خود را رعایت کنند، محور بعدی رعایت بهداشت مواد غذایی، نگهداری و شست وشوی آنها است. محور سوم بهداشت تجهیزات و ظروف رستوران ها است و محور چهارم مورد تاکید بر اماکن بین راهی بهداشت سازه و ساختمان محل رستوران ها و امکان بین راهی است.