آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: علت درج نشدن نام پدر در سامانه پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی

سازمان ثبت احوال کشور در پی شایعاتی درخصوص کارت هوشمند ملی و علت عدم درج نام پدر در سامانه پیش ثبت نام مربوطه، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش سازمان ثبت احوال کشور، در این اطلاعیه آمده است: «به دلیل افزایش روزافزون متقاضیان پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی، سازمان ثبت احوال کشور تصمیم گرفت به منظور روان سازی عملیات ثبت نام در سامانه مذکور و ایجاد سهولت برای هموطنان، تغییراتی را در سایت جدید اعمال نماید.

از آنجا که مطابق آیین نامه بند «د» ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه درج نام پدر و مادر در تراشه کارت الزامی می باشد، به دلیل عدم ثبت نام مادر در سامانه پیشین لازم بود تا نام مادر در سایت جدید درج شود. شایان ذکر است نام پدر در مرحله صدور کارت شناسایی ملی (کارت قبلی) از متقاضیان جمع آوری و بر روی کارت ها درج شده است و این قلم اطلاعاتی مهم در کارت هوشمند ملی نیز هم بر روی کارت و هم داخل تراشه درج می شود، بنابراین نیاز به اخذ مجدد از متقاضی نمی باشد. قطعا باملاحظه فیزیکی کارت های هوشمند ملی صادره توسط سازمان از گذشته، حال وآینده مشاهده می شود که علاوه بر شماره ملی، نام و نام خانوادگی، نام پدر را نیز درج و سایر اطلاعات فردی در تراشه کارت ثبت می شود. تاکید می شود این اقدام فقط به منظورعدم ترافیک غیرضرور در پهنای باند و تسهیل در دسترسی به موقع شهروندان و تسریع در مرحله پیش ثبت نام می باشد.»