آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۶
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
پرتره دو (تئاتر)

پیام مشایخی برای روز ملی هنرهای نمایشی

جمشید مشایخی هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور که زمستان امسال چند بار به دلیل آلودگی هوا در بیمارستان بستری شد، اکنون بهبود پیدا کرده و در حال استراحت است. او به پیشنهاد مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، پیام روزملی هنرهای نمایشی را که مصادف با 7 فروردین است، نوشت.

در بخشی از پیام او آمده است: از من خواستند چند کلمه ای به مناسبت روز نمایش بنویسم تا شاید یادگاری برای آنها که تک تک سلول های تنم با عشق به آنها زنده مانده اند، همه آنهایی که در طول 60 سال با تماشای ده ها و ده ها انسانی که زاییده تخیل نویسنده ها، کارگردان ها و من بازیگر بوده اند به زندگی خود راه دادند و با قدم گذاشتن به دنیای آنها زوایای پنهان و آشکار بشری را تجربه کرده اند و من همیشه در آن لحظات غایب بوده ام. گفتم من همیشه غایب بوده ام. شاید این شعبده بازی بود که در هر غیب شدن یک بار دیگر باید تلنگری به گوشه ای از زندگی انسان زده می شد تا در خلق الساعه ای از دنیای ابری اش به جهان روشنایی هدایت شود و در آیینه صحنه خود را بیابد.

در بخش پایانی پیام مشایخی آمده است: آرزو می کنم چراغ صحنه های نمایش این آب و خاک همیشه روشن باشد و فرزندان این سرزمین در همه زمینه های علمی، فرهنگی و هنری سر افراز باشند. هنر ما هویت ماست و نقش ما در دنیای امروز بازتاب هویت ماست.