آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۰
حوادث
۱۹

دستگیری سارق مسلح بانک های مشهد

سارق مسلح بانک های مشهد که در کمتر از یک ماه به دو بانک دستبرد زده بود در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش جام جم، این سارق تک رو سرقت های خود را از 28 بهمن امسال در شهر مشهد آغاز کرد، دزد مسلح در اولین سرقت ساعت 11 و 37 دقیقه وارد بانک تجارت در خیابان نخریسی مشهد شد. او سلاحش را به سمت رئیس شعبه گرفت و تهدید کرد اگر هرچه پول در صندوق است به او ندهند، شلیک می کند. دزد مسلح کیفی همراه نداشت و بعد از گرفتن دسته های پول آن را در آغوشش گرفت و از بانک بیرون آمد. او سوار یک دستگاه موتورسیکلت شد و در حالی که پول ها روی زمین می ریخت از محل گریخت.

با فرار سارق و حضور تیم پلیس آگاهی در محل، مشخص شد متهم یک میلیون و 388 هزار تومان از بانک سرقت کرده است.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارق مسلح آغاز شده بود، 15 اسفند او به بانک رسالت مشهد در خیابان احمدآباد دستبرد زد. در این سرقت هم دزد مسلح با یک دستگاه موتورسیکلت خود را به بانک رساند و با تهدید توانست 17 میلیون و 200 هزار تومان سرقت کند.

پس از این سرقت و تحقیقات پلیسی مشخص شد، هر دو سرقت توسط سارقی تک رو انجام شده است. با گذشت ده روز از آخرین سرقت، متهم در خانه اش در مشهد دستگیر شد.

قاضی حیدری، معاون امنیتی دادستان مشهد در این باره به جام جم گفت: ماموران پلیس آگاهی بامداد جمعه متهم را در عملیاتی ضربتی در خانه اش شناسایی و دستگیر کردند. لباسی که سارق در سرقت ها به تن می کرد و سلاحش نیز در خانه اش کشف شد. وی افزود: متهم در بازجویی ها به دو فقره سرقت اعتراف کرده که تحقیقات برای کشف دیگر جرایم احتمالی او ادامه دارد.